عرقیات

چه عرق گیاهی برای نفخ شکم خوب است؟

درمان نفخ شکم با عرق گیاهی

درمان نفخ شکم با عرقیات گیاهی یکی از قدیمی ترین روش های درمان می باشد که در این مقاله به شما بهترین هارا معرفی می کنیم.

 

علت های ایجاد نفخ شکم چیست؟

  • یبوست
  • گاستروانتریت
  • عدم تحمل مواد غذایی ، مانند عدم تحمل لاکتوز
  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
  • بیماری کرون
  • بیماری سلیاک
  • دیابت
  • اختلالات اشتها
  • کولیت اولسراتیو
  • سندرم دامپینگ
  • بیماری ریفلاکس معده به دستگاه گوارش (GERD)
  • پانکراتیت خود ایمنی
  • زخم معده

پیشگیری و درمان نفخ شکم

  • تغییر رژیم غذایی :  اگر رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات بوده که هضم آن دشوار است، سعی کنید آن را با مواد خوراکی دیگری جایگزین کنید. کربوهیدرات هایی مانند سیب زمینی، برنج و موز  که هضم آن آسان تر است ، جایگزین های خوبی هستند.
  • کمتر بخورید :  سعی کنید به جای سه وعده بزرگتر، روزانه حدود پنج تا شش وعده غذایی کوچک میل کنید تا به روند هضم شما کمک کند.
  • به درستی بجوید : از انجام هر کاری که ممکن است مقدار هوای بلعیده شده را افزایش دهد، خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که غذاها به طور کامل جویده می شوند و از جویدن آدامس یا سیگار کشیدن اجتناب نمایید.
  • ورزش : ورزش به هضم غذا کمک می کند و می تواند از نفخ شکم جلوگیری نماید.
  • مصرف پروبیوتیک ها : مصرف این مواد به هضم و کاهش گاز کمک می کند.
  • پد زغال : قرار دادن پد زغال در لباس می تواند گاز اضافی را  جذب کند.

بهترین عرق گیاهی برای درمان نفخ شکم

بهترین عرق برای نفخ

عرق گیاهی ریحان

ریحان گیاهی خوش عطر با برگ های به رنگ ، سبز و بنفش با عمر کوتاه است اما خواص درمانی بسیاری را در خود گنجانده است. ریحان و گیاهانی از این خانواده دارای خواص ضد نفخ ، ضد اسپاسم ، ضد درد و میکروب  می باشد. تمام خواص ذکر شده در عرق این گیاه معطر و خوشبو وجود دارد و عرق این گیاهان همچنین ، باعث می شود که خواص دارویی زودتر در بدن اثر بگذارد. عرق ریحان ، بادشکن و ضد نفخ می باشد و برای افرادی که در خوردن مواد غذایی دقت نمی کنند و دچار این مشکل می شوند بسیار مفید و موثر خواهد بود.

عرق گیاهی نعناع

نعناع گیاهی ، سبز رنگ است که از دوران قدیم تا امروزه نظر خیلی از افراد را در زمینه دارویی به خود جلب کرده است و  به عنوان عرقیات گیاهی درمان نفخ معده  استفاده می شود. پزشکان طب سنتی که در این زمینه تحقیق می کنند دریافتند که عرق گیاهی نعناع دارای طبیعتی گرم است و حتی در درمان بیماری های گوارشی می تواند نقش بسزایی داشته باشد. موادی همچون فلانوئید‌ در گیاه نعناع سلول های ایمنی موجود در معده را کنترل می کنند.

نعناع نقش مهمی در سلامت معده دارد و مانند یک داروی ضد اسپاسم برای معده عمل خواهد کرد و مانع ایجاد نفخ می شود. اگر گاهی اوقات با خوردن غذا یا هر ماده غذایی احساس نفخ و دل درد می کنید با خوردن یک استکان عرق نعناع می توانید به این احساس و دل دردتان خاتمه دهید.

عرق گیاهی بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی از خانواده گیاهان نعناع می باشد ، با این تفاوت که از نظر عطر و بو با یکدیگر متفاوت هستند. حکیمان طب سنتی اعتفاد دارند ، که عرق و خود گیاه بادرنجبویه در درمان و بهبود مشکلات گوارشی همچون نفخ معده و شکم بسیار مفید می باشد و حتی در صورت بروز ، دل درد و نفخ خفیف هم این عرق می تواند به فرد کمک کند و این حس ناراحت کننده را برطرف سازد.

عرق گیاهی زنجبیل

از گذشته ها دور تا به امروز از زنجبیل به عنوان چاشنی و ادویه ای برای آشپزی و یا مصارف دارویی استفاده می شود و به عنوان عرقیات گیاهی درمان نفخ معده نیز کابرد دارد. این گیاه دارای ، طبیعت گرم و طعم تند و تیزی می باشد . طعم تلخی و تیز این گیاه ، در عرق بدست آمده  کاهش یافته است ، اما هیچ یک از خواص درمانی این گیاه در این فرایند از بین نرفته است. خواص این گیاه در درمان مشکلات معده و نفخ معده بسیار مفید است . برای اینکه دچار نفخ نشوید ، بهتر است نصف استکان از عرق زنجبیل را پس از هر وعده غذایی بنوشید ، تا مانع نفخ و دل درد در شما شود.

عرق گیاهی دارچین

دارچین از پوست درخت دارچین بوجود می آید و دارای طبعی خشک و گرم می باشد و به عنوان عرقیات گیاهی درمان نفخ معده شناخته می شود. این گیاه عطر و طعم منحصر به فردی دارد و همچنین به عنوان ادویه نیز در آشپزی استفاده می شود. از این گیاه ، به صورت دمنوش و عرق گیاهی نیز می توان استفاده کرد و در تمام اشکال مصرفی این گیاه ، تمام خواص دارویی آن وجود دارد.

عرق بدست آمده از این گیاه دارای خواص درمانی بسیار مهمی همچون بادشکن و ضد نفخ ، آرامش بخشی می باشد. از خواص دیگر این عرق گیاهی دارچین می توان به  تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش گردش خون و کمک به هضم راحت اشاره کرد.

عرق گیاهی رازیانه :

تمام اجزا این گیاه ( بذر، پیاز، ساقه و برگ ها) قابل مصرف و سرشار از مواد مغذی و دارویی بسیار زیادی می باشد. برای درمان بسیاری از بیماری ها ، می توان از دمنوش و عرق این گیاه استفاده نمود. یکی از خاصیت های اصلی این عرق گیاهی ، خاصیت ضد نفخ و ضد درد بودن آن می باشد که از خصوصیات عرقیات گیاهی درمان نفخ معده است. همچنین این عرق گیاهی می تواند به رفع مشکلات گوارشی و معده نیز کمک کند. برای مصرف عرق این گیاه ، بهتر است قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از عرق گیاهی رازیانه را مصرف کنید ، تا هرچه سریع تر نتیجه آن را احساس کنید.

عرق گیاهی کاسنی :

طبع این گیاه سرد و خنک می باشد. در گیاه و عرق کاسنی نیز فیبر بسیار زیادی وجود دارد و وجود این مواد ، باعث هضم بهتر و رفع یبوست برای فرد می شود. این گیاه نیز سرشار از مواد مغذی و درمانی می باشد و همچنین برای رفع بیماری های مختلف بسیار مفید است. بعلاوه می توان گفت که عرق کاسنی محرکی برای روده ها محسوب می گردد و مانع سوء هاضمه و نفخ می شود.

در این مقاله سعی کردیم بهترین و معروف ترین عرقیات گیاهی مناسب برای نفخ شکم به شما معرفی کنیم . اگر به دنبال درمان نفخ شکم با عرقیات گیاهی هستید این مقاله برای شماست. برای خرید بهترین عرقیات گیاهی به سایت نقل و حلوای قاسمی مراجعه کنید.

برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام ما روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه ی اینستاگرام نقل و حلوای قاسمی