عرقیات

پاکسازی کبد چرب با عرقیات گیاهی

درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی

درمان کبد چرب با عرقیات گیاهی بهترین راه درمان برای انواع سطح کبد چرب می باشد . بیابید عرقیات گیاهی مناسب برای کبد چرب را باهم بشناسیم.

پاکسازی کبد چرب با عرقیات گیاهی

کبد چرب به علت مصرف انواع فست فود و غذاهای آماده بسیار شایع است و بسیاری از افراد از این مشکل رنج می برند ولی خبر خوب این است که می توانید این مشل را به راحتی با عرقیات گیاهی درمان کنید. چربی اضافی باعث می شود  کبدکار اصلی خودش که تصفیه خون است را نتواند انجام دهد . بسیاری از عرقیات گیاهی وجود دارد دارای خاصیت سم زدایی و پاکسازی کبد را دارندکه در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.ابتدا علائم کبد چرب را باهم بشناسیم.

علائم کبد چرب

  • خستگی شدید
  • ضعف
  • کاهش وزن
  • زرد شدن پوست یا چشم ها
  • خارش طولانی مدت
  • از دست دادن اشتها
  • تهوع و استفراغ
  • درد در ناحیه مرکز شکم یا در ربع راست و بالای شکم.

چه عرق گیاهی برای کبد چرب مفید است؟

عرق کاسنی

کاسنی از پر مصرف ترین عرقیات گیاهی برای درمان کبد چرب می باشد. این عرق قدرت بسیاری برای پاکسازی کبد و سم زدایی آن دارد. جالب است که بدانید با پاکسازی کبد شما با یک تیر دو نشان زدید چرا که با پاک ساز یآن جوش های صورت خود را نیز درمان کرده اید چون یکی از دلایلی که باعث می شود صورت شما جوش بزند کبد است. اگر مواد سمی از بدن شما دفع شود جوش هایی که به خاطر این دلیل ایجاد شدند نیز از بین خواهد رفت.با دارا بودن خاصیت پروبیوتیکی، دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند. خوردن روزانه هفت برگ کاسنی و یا یک استکان عرق کاسنی برای داشتن کبدی سالم توصیه می‌شود. از مواد معدنی مفیدی که در کاسنی وجود دارد می توانیم به ویتامین C، ویتامین E، اسید فولیک، آهن و زینک اشاره کرد.  از فواید دیگر عرق کاسنی بهتر است این موارد را نیز بشناسید :

  • کاهش وزن
  • جلوگیری از بیماری های گوارشی
  • غلبه بر اضطراب
  • کاهش خطر احتمال ابتلا به بیماری های قلبی

عرق شاتره

یکی دیگر از عرق هایی که بر روی کبد تاثیرات خوبی دارد عرق شاتره می باشد.طبع این عرق سرد می باشد، در نتیجه با مصرف آن جوش هایی که به خاطر مصرف گرمیجات ایجاد شده اند از بین می رود. از طرف دیگر کبد را پاکسازی و خون راتصفیه کند.شاتره موجب بهبود عملکرد کبد تا ۸۰ درصد می شود و از ایجاد و تشکیل سنگ‌های کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. پس از مصرف آن غافل نشوید.

عرق خار مریم

گیاه خار مریم با داشتن فلانوئیدی به نام سیلی مارین موجب سم زدایی عالی در کبد می‌شود. همچنین این گیاه به عنوان یک درمان سریع برای التیام آسیب‌های کبدی از جمله سیروز کبدی به شمار می‌رودو می‌توانید از آن آ آن  برای بیماری‌ها و اختلالات کبد از جمله کبد چرب، یرقان، هپاتیت و حتی سرطان کبداستفاده کنید.. عرق خارمریم از کبد در برابر سمومی مانند آماتوکسین محافظت می‌کند. مصرف خار مریم از التهاب و تخریب کبد جلوگیری می‌کند.

عرقیات گیاهی مناسب برای درمان کبد چرب

عرق خارشتر

عرق خارشتر دارای طبع بسیار گرم و خشک می باشد.به همین دلیل افرادی که نسبت به گرمی حساسیت دارند و از خود واکنش های آلرژیک نشان می دهند باید از مصرف این عرق گیاهی خودداری کنند. اما اگر این اینگونه نیست و کبد چرب دارید عرق خارشتر را فراموش نکنید. از خواص دیگر این عرق گیاهی می توان به درمان بواسیر و دفع سنگ کلیه اشاره کرد . همچنین این عرق گیاهی چربی سوز قوی می باشد و می توانید برای کاهش وزن خود از آن مصرف کنید.

عرق رازیانه

گیاه رازیانه حاوی ویتامین‌های بسیار مفید A, B, C,D  و استروژن است. همچنین خاصیت ادرارآوری بالایی دارد که باعث می‌شود اثرات درمانی آن سم‌زدایی از کبد و دستگاه گوارش باشد. برای استفاده روزانه دو فنجان صبح و عصر از این عرق گیاهی استفاده کنید. این عرق در بین عرقیات گیاهی بسیار مشهور است و خاصیت های درمانی فوق العاده ای دارد پس حتما مصرف آن را از امروز شروع کنید.

برای مطالعه کامل خاصیت های عرق رازیانه روی لینک زیر کلیک کنید.

خواص عرق رازیانه

عرق دارچین

دارچین و عصاره آن از نظر طب سنتی، طبیعتی گرم و خشک دارد. این ادویه بعد از فلفل و زردچوبه یکی از ادویه‌های پرطرفدار و محبوب جهان است. در قرون وسطی از عصاره این گیاه برای درمان سرفه و گلودرد استفاده می‌شده است. این عرق گیاهی همچنین برای کبد بسیار مفید می باشد.

عرق زنجبیل

این عرق گیاهی باعث افزایش متابولیسم و کاهش جذب چربی‌ های مواد غذایی می شود . استفاده این عرق گیاهی در کنترل بیماری‌ های کبدی بخصوص کبد چرب بسیار مفید است . همچنین به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک قابل توجه ای می‌ کند.

 

ما در این مقاله به شما عرقیات گیاهی مفید برای کبد چرب را معرفی کردیم ولی نکته ای باید به آن توجه کنید این است این عرقیات گیاهی به تنهایی نمی توانند روی کبد تاثیر بگذارند بهتر است شما علاوه بر مصرف این عرقیات گیاهی رژیم غذایی خود را نیز رعایت کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از مصرف غذاهایی مانند غذاهای فریز شده و یخ زده، ترشیجات، ماست پرچرب، سس، نمک زیاد، غذاهای فست‌فود، انواع شیرینی‌ها، پیتزا، انواع سرخ کردنی‌ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه‌های گازدار پرهیز کرده و تا می‌توانید به جای آنها از میوه‌های تازه، سبزیجات مختلف به ویژه کاهو، خیار، هویج و غذاهای سالم و طبیعی استفاده کنید.

نقل و حلوای قاسمی به تولید عرقیات گیاهی اصل و خانگی پرداخته است که شما می توانید برای تهیه آن ها روی لینک زیر بزنید.

 

 

7 دیدگاه در “پاکسازی کبد چرب با عرقیات گیاهی

  1. با سلام
    یک عرق برای این منظور معرفی کنید نه اینکه ۲۰ عرق،با این حساب هر چه عرقیات هست برای کبد چرب خوب است؟ خودتان هم نمی دا نید

    1. اشکبوس گفت:

      شما فقط عرق زنجبیل بخور که آتیش بگیری دیگه اینطوری صحبت نکنی

    2. مهدی گفت:

      سلام کافیه روزی 5نوبت عرق کاسنی و شاتره را به مقدار مساوی ترکیب و یک فنجان از آن را میل کنید
      روزی 5فنجان
      یا سه فنجان قبل از غذا
      فراموش نکنید که هیچ وقت عرقیجات را در یخچال نگهداری نکنید بهتر است در محیط آزاد باشند
      من مصرف کردم معجزه میکنه

    3. سیدسعیدفرانسه گفت:

      دمتگرم‌???
      بعضی‌هانمیتونندخودشیرینی‌وفوضولی‌نکنن

    4. حمید گفت:

      سلام عرق شاتره و کاسنی و سرکه انگبین به مقدار مساوی ترکیب کن روزی سه وعده یا اخر شب موقع خواب یه لیوان بخور و کیف کن

  2. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر. ممنون از مطالب خوبتون. ببخشید عرق خارمریم طبع سرد داره یا گرم ؟؟ ممنون

  3. سارا اعرابی گفت:

    سلام جوش هایی که به پشت کمر میزنه یعنی بخاطر کبد چرب؟!

نظرات بسته شده است.