عرقیات

بهترین عرقیات گیاهی برای چربی خون

بهترین عرق گیاهی برای چربی خون

عرق گیاهی برای چربی خون بسیار مفید است، اما کدام عرقیات برای چربی خون مفید است؟ در ادامه باهم بررسی می کنیم.

خرید انلاین عرق گیاهی

 

چربی خون از کجا می آید؟

تری گلیسیرید نوعی چربی می باشد که در خون وجود دارد. بدن برای تامین انرژی از این نوع چربی استفاده می نماید. در صورت مصرف بیش از حد چربی و افزایش میزان تری گلیسرید خون و توجه نکردن به آن امکان بروز بیماری های قلبی و عروقی و … رخ می دهد. در صورت افزایش چربی خون در ابتدا علائمی را مشاهده نخواهید نمود اما بر اثر گذشت زمان و عدم توجه به آن امکان بروز علائمی هم چون خستگی و کوفتگی بدن، افزایش حرارت بدن و کف پا، ورم و پف صورت، سردرد و سرگیجه، سنگینی سر و وزوز گوش و حالت سوزن سوزن شدن کف پا رخ می دهد که گاها بر اثر مصرف غذاهای چرب این امر تشدید می گردد.
از جمله عوارض وجود چربی خون بالا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– افزایش خطر بیماری های قلبی و عروقی
– بالارفتن ریسک سکته مغزی و قلبی
– ابتلا به کبد چرب
– سندروم متابولیک

بهترین عرق گیاهی برای چربی خون

عرق شاتره

گیاه شاتره که نام علمی آن Common Fumitory است با نام‌هایی مانند بقلة‌الملک، شاه‌ترج و پیت پاپارا نیز از آن یاد می‌شود. شاه تره گیاهی علفی است و این گیاه را در آغاز زمان گلدهی آن جمع آوری می‌کنند و از داروی گیاهی کپسول، قرص، چای، لوسیون چشم و عصاره تهیه می‌شود. شاتره در آب و هوای معتدل به خوبی رشد می‌کند و دارای گل‌های با رنگ متفاوت است و از گذشته مورد توجه طب سنتی بوده است. این گیاه در کاهش چرب یخون بسیار مفید می باشد. اگر دچار چربی خون هستید می توانید از این عرق به طور منظم در مقدار مناسب مصرف کنید تا چربی خونتان کاهش پیدا کند.

عرق کاسنی

فواید عرق کاسنی بسیار زیاد است و به‌جز خواص خاص آن برای خانم‌ها، سایر خواص عرق کاسنی برای مردان و زنان، هر دو، تاثیر دارد. به همین دلیل همه افراد می‌توانند از این عرق گیاهی پرخاصیت استفاده کنند. به دلیل بالاتز بودن احتمال سکته‌های قلبی در آقایان، از خواص عرق کاسنی برای مردان می‌توان به افزایش سلامت قلب اشاره کرد که با کاهش کلسترول بد در خون، از رسوب آن در رگ‌ها و درنتیجه ایجاد سکته، جلوگیری می‌کند و این به دلیل وجود انولین در عرق کاسنی است.

عرق خارشتر

عرق خارشتر محصول و فرآورده‌ی گیاه خارشتر است که تمام خواص و فواید این گیاه را دارد. از گیاه خارشتر با نام‌های دیگر از جمله خاربز، دوه تیکانی، یانداق، علف ترنجبین نیز یاد می‌کنند. این گیاه دارای خواص آرامش بخش، خواب آور و ضد سرفه است. عرق خارشتر از زمان‌های قدیم مورد توجه طبیبان و مردم عادی بوده است. خواص و فواید عرق خارشتر برای بدن و حفظ سلامت آن بسیار مفید و موثر است. این عرق همچنین در کاهش چربی خون نیز موثر است.

علائم اصلی چربی خون

اصطلاح چربی خون یا کلسترول بالا به شرایطی گفته می‌شود که سطوح غیرطبیعی لیپیدها یا چربی را در خون ایجاد می‌کنند. این چربی‌ها شامل لیپوپروتئین‌هایی با چگالی کم (LDL) که به‌عنوان کلسترول «بد» نیز شناخته می‌شوند و اسیدهای چرب دیگری به‌نام تری‌گلیسیریدها هستند. لیپوپروتئین‌های با چگالی بالا (HDL) که به کلسترول «خوب» معروف هستند نیز در خون وجود دارند که آسیبی به بدن نمی‌زنند. کلسترول بالا معمولا علامت خاصی را در بدن ایجاد نمی‌کند، اما باتوجه به سوابق ژنتیکی، اضافه‌وزن یا برخی بیماری‌ها مانند اختلالات تیروئید، ممکن است پزشک آزمایش خون را برای تشخیص علائم چربی خون تجویز کند. این مقاله به‌طور کامل و اختصاصی به بررسی علل، علائم، انواع و عوارض، روش تشخیص و انجام آزمایش، زمان نیاز به آزمایش و راهکارهای درمانی چربی خون می‌پردازد. در این مقاله ابتدا درباره علائم چربی خون می‌خوانیم و بعد سراغ راه‌های درمان چربی خون می‌رویم.

اختلال چربی خون چیست

کلسترول یک ماده مومی‌شکل از جنس چربی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای تشکیل غشای سلولی، ویتامین D و برخی هورمون‌ها حیاتی است. کلسترول ماده‌ای نامحلول در آب است، بنابراین نمی‌تواند به خودی خود با جریان خون حرکت کند. به‌همین دلیل، ذرات معروف به لیپوپروتئین به انتقال کلسترول از طریق جریان خون کمک می‌کنند. دو شکل عمده از لیپوپروتئین‌ها وجود دارد: لیپوپروتئین‌های با چگالی کم (LDL) که به‌عنوان «کلسترول بد» نیز شناخته می‌شوند و می‌توانند در شریان‌ها رسوب کرده و منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند حمله قلبی یا سکته شوند. مصرف بیش‌ازحد غذاهای حاوی مقادیر زیادی چربی، سطح کلسترول LDL را در خون افزایش می‌دهد که به‌عنوان کلسترول بالا یا چربی خون شناخته می‌شود و در زبان علمی به آن هایپرکلسترولمی یا چربی خون نیز می‌گویند. لیپوپروتئین‌های با چگالی بالا (HDL) که گاهی‌اوقات «کلسترول خوب» نامیده می‌شوند و به بازگرداندن کلسترول LDL به کبد و دفع آن کمک می‌کنند.

 

1 دیدگاه در “بهترین عرقیات گیاهی برای چربی خون

  1. ایمان سعیدزاده گفت:

    تاثیر کدام عرقیات بر LDL خون زیاد است

نظرات بسته شده است.