عرقیات

عرق کاسنی و شاتره در بارداری

عرق کاسنی و شاتره در بارداری مفید است؟ در این مقاله از سایت ” نقل قاسمی ” با ما همراه باشید، تا خواص و مضرات این عرقیات گیاهی را در بارداری به شما عزیزان بگوییم:

عرق کاسنی و شاتره در بارداری مفید است؟

استفاده از عرق شاتره برای جنین ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد و به مادران باردار توصیه می شود طبق یک سری شرایط نسبت به مصرف این محصول اقدام کنند. گیاه دارویی شاتره در کنار تمام خواص درمانی و فوایدی که برای سلامت بدن دارد،

  • در صورت افراط و زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند سمی باشد و موجب بروز اختلالات و مشکلاتی مانند تنگی نفس، بی حسی در بدن، لرزش، تشنج، اسهال شدید و گرفتگی عضلات شود.
  • توصیه می‌شود که خانم‌های باردار و مادران شیرده از گیاه شاتره استفاده نکنند تا به عوارض آن دچار نشوند.
  • همچنین افراد با مزاج سرد به دلیل عوارض احتمالی از این گیاه دارویی بهتر است که استفاده نکنند.

عرق کاسنی و شاتره در بارداری

تاثیر عرق کاسنی بر جذب کلسیم در بارداری

بافت و تراکم استخوانی زنان باردار بسیار آسیب‌پذیر است و درصورت عدم جذب یا مصرف مکمل‌های کلسیم، می‌تواند در طولانی‌مدت به پوکی و شکنندگی استخوان تبدیل شود. زنانی که به‌دنبال راهی برای افزایش جذب کلسیم هستند، درصورت تایید پزشک خود می‌توانند عرق کاسنی را امتحان کنند.  دریافت کلسیم کافی در دوران بارداری، هم برای سلامتی مادر و هم برای رشد کودک ضروری است.

عوارض و مضرات مصرف عرق کاسنی در بارداری

  • خونریزی در دوران بارداری
  • ناراحتی گوارشی مانند انقباض معده، نفخ، یبوست و اسهال
  • علائم آلرژیک در افرادی که به گل داوودی، بابونه یا گل همیشه بهار حساسیت دارند.
  • برخی از افراد نیز هنگام لمس کاسنی دچار سوزش پوست می‌شوند.
  • سنگ کیسه صفرا

بهترین زمان مصرف عرق کاسنی در بارداری

اگرچه مصرف کاسنی در دوران بارداری، به‌ویژه در ماه‌های اول که خطر سقط جنین بیشتر است، توصیه نمی‌شود، اما درصورت اجازه پزشک، زنان می‌توانند کمتر از نصف فنجان از این عرق گیاهی را با همان مقدار آب به‌صورت ناشتا مصرف کنند.

در آخر

استفاده از عرق‌های گیاهی در دوران بارداری بایستی با احتیاط همراه باشد، به طورکلی پزشکان طب سنتی معتقدند، مصرف شاتره در دوران بارداری و شیردهی بایستی بسیار کم بوده، این مسئله به علت وجود ترکیبات آلکالوئیدی سمی موجود در این گیاه است.