عرقیات

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه چیست؟

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه را در این مقاله از سایت ” نقل قاسمی ” بررسی خواهیم کرد:

رازیانه در طب سنتی یک گیاه دارویی پرخاصیت محسوب می‌شود. طبع رازیانه گرم و خشک است و براساس اصول طب سنتی، برای افرادی که مزاج سردی دارند مناسب‌تر است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با زمان مصرف این عرق گیاهی آشنا شویم:

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه

  • رازیانه برای موارد مختلفی مصرف می‌شود. کسانی که قصد بارداری دارند، برای بهتر است روزی ۵ گرم رازیانه (۱ تا ۳ استکان عرق رازیانه) مصرف کنند. البته رازیانه قاعده‌آور است و احتمال سقط جنین دارد، بنابراین خانم‌های باردار به‌هیچ وجه بدون مشورت با متخصص سراغ دمنوش رازیانه یا عرق رازیانه نروند.

  • مصرف رازیانه برای لاغری هم توصیه می‌شود. بهتر است از روزی ۱ تا ۲ لیوان دمنوش رازیانه شروع کنید. اگر رازیانه را برای رفع چین‌وچروک پوستی مصرف می‌کنید باید بذر رازیانه را بجوشانید یا پودر کنید و به‌شکل کرم یا پماد به پوست بمالید.

  • مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه عرق  رازیانه به طور میانگین حداکثر پنج گرم یا یک تا سه استکان است و برای  اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد،  حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز است.

  • البته بهتر است قبل از مصرف این گیاه برای درمان مشکلات خود با دکتر طب سنتی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه

خواص عرق رازیانه چیست؟

یکی از معجزه‌آساترین خواص عرق رازیانه تقویت دید و بینایی است. مصرف رازیانه در  وعده‌های غذایی از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم  محافظت می‌کند. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری  بسیار مفید است.

رازیانه خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و  برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می‌شوند.

بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می‌کنند. عرق رازیانه نیز باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت  زنان می‌شود. عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری‌های زنان  است.

مصرف رازیانه به شکل ضماد برای از  بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است. برای این کار، بذر رازیانه را پودر  کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود.

استفاده موضعی آب برگ‌های رازیانه با عرق آن، ناراحتی و خستگی مفرط چشم را از بین  می‌برد. این گیاه که ادرارآور است، با تکرر ادرار سموم بدن را دفع می‌کند.

مطالب پیشنهادی: خرید عرق رازیانه اصل و ارگانیگ