عرقیات

عرقیات گیاهی موثر برای آرامش اعصاب

عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب

عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب و کنترل خشم نقش موثری داشته و برای رفع افسردگی مفید هستند. همه ی ما در طول روز ممکن است تحت تاثیر بسیاری از عوامل استرس زا و افسردگی قرار بگیریم. برای رفع این مشکلات وتسکین آرامش اعصاب، مصرف برخی از عرقیات گیاهی توصیه می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این عرقیات مفید آشنا کنیم:

عرقیات گیاهی موثر برای تکسین آرامش

مصرف گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی از زمان های قدیم مرسوم بوده است. این محصولات امروزه نیز برای رفع بیماری های مختلف و آرامش اعصاب توصیه می شود. در این قسمت به برخی از عرقیاتی که برای آرامش اعصاب موثر اند، اشاره خواهیم کرد:

عرق نعناع موثر در درمان بی خوابی

یکی از محبوب ترین عرقیات گیاهی، عرق نعناع است که در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی و بدن نقش موثری دارد. از جمله خواص آن می توان به درمان افسردگی، بی خوابی، آشفتگی ذهنی و مشکلات گوارشی اشاره کرد.

عرق شاه تره، نشاط آور

عرق شاتره به دلیل طعم و بوی مطلوبی که دارد باعث ایجاد نشاط و بهبود خستگی در افراد می شود. از سایر خواص آن می توان به تقویت عملکرد کبد و کاهش عصبانیت در افراد نیز اشاره کرد. این عرق گیاهی در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی مفید برای کاهش صفرای خون توصیه می شود.

عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب

عرق بیدمشک، آرام بخش

شربت بیدمشک به دلیل طعم خوبی که دارد به عنوان یکی از پر مصرف ترین عرقیات گیاهی به شمار می رود. این عرق برای تقویت ماهیچه قلبی و تنظیم ضربان قلب مفید می باشد. از سایر مزایای آن می توان به رفع خستگی، کاهش دردهای عضلانی، خون ساز و آرام بخش اشاره کرد.

عرق دارچین مفید برای رفع عصبانیت

عرق دارچین به عنوان یک داروی گیاهی برای آرامش اعصاب و رفع خشم کاربرد دارد. این عرق گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می شود. از خواص دیگر آن می توان به درمان بی اشتهایی، مشکلات گوارشی و انرژی زایی اشاره کرد.

برای مشاهده خواص بی نظیر عرق دارچین برای فشار خون بر روی لینک کلیک کنید.

عرق هل، تقویت کننده مغز

این عرق گیاهی به دلیل آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و باعث افزایش جریان خون به مغز می شود. همچنین مصرف آن به عنوان یک نوشیدنی موثر در بهبود عملکرد مغز و سردرد های عصبی توصیه می شود. علاوه بر آن عرق هل باعث افزایش سروتونین مغز شده و در درمان استرس و افسردگی به عنوان یک آرام بخش طبیعی عمل می کند.

عرق بادرنجبویه، موثر در تقویت اعصاب

عرق بادرنجبویه از جمله عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب به شمار می رود. به دلیل طعم و بوی بسیار خوشایند می تواند برای تقویت اعصاب و تنظیم عملکرد غده تیروئید مفید باشد. این عرق شادی آور  و ضد اضطراب بوده و باعث رفع خستگی در فرد می شود.

عرق گلاب، موثر در بهبود افسردگی

نوشیدن عرق گلاب باعث درمان بی خوابی و ایجاد آرامش در فرد شده و کمک بسیاری برای تقویت اعصاب و بهبود افسردگی می کند.