حلوای ارومیه

طرز تهیه حلوای گردویی خوشمزه به روش ساده

نقل گردویی

طرز تهیه حلوای گردویی چیست؟ حلوای گردویی یکی از خوراکی های خوشمزه و مقوی است که از زمان های قدیم تا به الان به عنوان یک شیرینی رایج بین مردم سرو شده و به دلیل خواصی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این خوراکی، انواع مختلفی از طعم ها را دارد که یکی از آنها حلوای گردویی است. در این مقاله به خواص و طرز تهیه حلوای گردویی خواهیم پرداخت:

حلوای گردویی چه خواصی دارد؟

دسرهای شیرین مانند حلوا به علت کربوهیدراتی که دارد ، برای اکسیداسیون چربی ها و پروتئین هایی که از غذا وارد بدن می شود، مفید است. حلوای گردویی به دلیل داشتن گردو، سرشار از آنتی اکسیدان و اسید چرب امگا ۳ است. خوردن این خوراکی برای کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است چرا که باعث رشد استخوان ها، دندان ها، تقویت ذهن و حافظه آنها می شود در نتیجه بدن آنها عملکرد بهتری دارد. این خوراکی می تواند جایگزین مناسبی برای قند در کنار چای باشد.

برای مشاهده سایر خواص بی نظیر حلوای گردویی بر روی لینک کلیک کنید.

طرز تهیه نقل گردویی

طرز تهیه حلوای گردویی به روش ساده

مواد لازم
آرد گندم سبوس دار۲۵۰ گرم
شیره انگور۲۲۰ گرم
گلاب۲۰ گرم
روغن مایع۱۱۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
گردوی خرد شده۴۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق چای خوری
آب۳۰۰ گرم

این مواد برای مصرف 4 نفر مناسب می باشد. مدت زمان پخت حلوا تقریبا یک ساعت به طول می انجامد.

طرز تهیه
  • برای تهیه حلوای گردویی ساده ابتدا آب را به همراه شیره انگور و یا شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و پس از هم زدن روی حرارت قرار می دهیم. پس از اینکه شیره انگور و یا شکر در آب حل شد، حرارت را خاموش می کنیم.
  • در این مرحله زعفران دم کرده و گلاب را به شربت اضافه کرده و کمی هم می زنیم، سپس قابلمه را کنار می گذاریم تا شربت خنک شود. روغن مایع و کره را درون یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شوند.
  • پس از اینکه کره ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس به مدت حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود.
  • پس از گذشت این زمان، آرد را مجددا الک کرده و به تابه منتقل می کنیم، سپس مخلوط کره و روغن را اضافه کرده و ۵ دقیقه به آرامی تفت می دهیم، سپس گردو را افزوده و کمی مخلوط می کنیم.
  • در این مرحله با ملاقه از شربت به تابه اضافه کرده و به آرامی تفت می دهیم تا حلوا کم کم منسجم شود. پس از اینکه تمام شربت را اضافه کردیم به تفت دادن ادامه می دهیم تا حلوا از دیواره های تابه فاصله بگیرد
  • حالا حلوا را درون تابه تکان می دهیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در نهایت حلوا را درون قیف می ریزیم یا به همان صورت درون بشقاب می ریزیم و به سلیقه خود با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

در آخر

برای خرید حلوای گردویی ارومیه از فروشگاه آنلاین نقل و حلوای قاسمی بر روی لینک کلیک کنید:

1 دیدگاه در “طرز تهیه حلوای گردویی خوشمزه به روش ساده

  1. ساجده گفت:

    عالی

نظرات بسته شده است.