باسلوق

طرز تهیه باسلوق گردویی به سبک بازاری

طرز تهیه باسلوق گردویی به سبک بازاری

طرز تهیه باسلوق گردویی بسیار راحت می باشد و بعد از مطالعه این مقاله می توانید آن را کاملا به سبک بازار آماده کنید و نوش جان کنید.

روش پخت باسلوق گردویی

باسلوق یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها و پر طرفدارترین است. پس حتما لازم است پخت این شیرینی خوشمزه را یادبگیرید تا بتوانید در میهمانی های خود آن را آماده کنید. در این مقاله روش کامل پخت این باسلوق گردویی را به شما خواهیم گفت که کاملا شبیه باسلوق هایی باشد که از بازار خریداری می کنید.

مرحله اول

برای تهیه باسلوق خوشمزه ابتدا نشاسته را به همراه ۱ لیوان آب داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۱۵ دقیقه آنرا کنار می گذاریم. پس از گذشت این زمان آب و نشاسته را با همزن دستی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ لیوان آب به همراه شکر به کاسه حاوی نشاسته اضافه می کنیم و مجددا مواد را با همزن دستی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه کاسه حاوی مواد را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت متداوم هم می زنیم.

مرحله سوم

در همین حین پودر ژلاتین را به همراه نصف لیوان آب با هم ترکیب می کنیم، سپس به روش بنماری روی بخار آب قرار می دهیم تا ژلاتین به طور کامل حل شود، سپس به کاسه حاوی نشاسته اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، وانیل را به همراه گلاب اضافه می کنیم و مواد را به سرعت هم می زنیم تا مواد به غلظتی سفت از فرنی برسد. حالا داخل ظرف مناسب یک پلاستیک پهن می کنیم و روی آن پودر نارگیل می ریزیم.

برای مشاهده محصولات نقل و حلوای قاسمی می توانید روی قسمت فروشگاه کلیک کنید.