باسلوق

باسلوق برای کدام شهر است؟

باسلوق برای کدام شهر است؟

باسلوق برای کدام شهر است؟ این شیرینی خوشمزه سوغات کدام شهر است در این مقاله این موضوع را بررسی کرده ایم.

باسلوق سوغات کجاست؟

هر شهری سوغاتی های خوشمزه و مخصوص خود را دارند، در بین شیرینی ها باسلوق، شیرینی محبوب می باشد که می توان در همه ی شهرها و استان پیدا کنید ولی این شیرینی برای کدوم شهر است و به عنوان سوغاتی می توان تهیه کرد؟  این شیرینی سوغات مراغه، ملایر و اراک می باشد. باسلوق از قدیمی ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ایرانی می باشد. برای خرید باسلوق خوشمزه و باکیفیت کلیک کنید.

خواص باسلوق

باسلوق مانند هر ماده غذایی و شیرینی دارای خاصیت هایی می باشد که بر روی بدن تاثیرگذار است. این خواص عبارتند از:

انرژی زا بودن:

این شیرینی ژله ای خوشمزه از قوت بسیاری برخوردار است و باعث انرژی دهی می شود. این شیرینی در رفع خستگی و اضطراب موثر می باشد.

پیشگیری از آلزایمر:

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مغزهای به کار رفته در باسلوق موجب تقویت مغز، بهبود عملکرد آن و پیشگیری از آلزایمر می شود.

پیشگیری از پوکی استخوان و آرتروز:

باسلوق حاوی کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین دی می باشد که دندان ها را مستحکم می کند و از بروز آرتروز و پوکی استخوان در کهنسالی پیشگیری می کند.

درمان کم خونی:

اسید فولیک و آهن از مواد مغذی باسلوق می باشد که موجب افزایش تعداد گلبول قرمز خون می شود و کم خونی را درمان می کند. این شیرینی به اندازه متعادل به زنان باردار پیشنهاد می شود.

باسلوق برای کدام شهر است؟ را در این مقاله باهم بررسی کردیم اما خب شما می توانید این سوغاتی خوشمزه را نیز در ارومیه تهیه کنید، در طعم های مختلف، از فروشگاه نقل و حلوای قاسمی باسلوق های متنوع را می توانید تهیه کنید.