شربت

شربت سکنجبین برای چی خوبه؟ خواص سکنجبین برای سلامتی

شربت سکنجبین برای چی خوبه؟

شربت سکنجبین برای چی خوبه؟ سکنجبین یکی از نوشیدنی های سنتی و مفید است که از ترکیب عسل و سرکه تهیه می شود. مصرف این ماده بی نظیر برای کاهش اثرات منفی کاهو، توصیه می شود. استفاده از شربت سکنجبین برای فصول گرم سال به رفع عطش و ایجاد احساس خنکی کمک می کند. این شربت فواید بسیاری داشته که در این مقاله از سایت “نقل قاسمی” به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد:

شربت سکنجبین برای چی خوبه؟

شربت سکنجبین از ترکیب سرکه با شهد عسل تهیه می شود. این ترکیب طبع متعادلی داشته و برای دفع سودا و بلغم بسیار موثر می باشد. استفاده از سکنجبین به همراه سایر عرقیات گیاهی مانند رازیانه، گل محمدی، کاسنی و … می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. امروزه در بسیاری از شرکت های دارویی از این ترکیب مفید برای تولید داروها استفاده می شود. در ادامه به برخی از مهم ترین خواص شربت سکنجبین اشاره خواهیم کرد:

خواص شربت سکنجبین برای لاغری

شربت سکنجبین اگر با استفاده از شهد عسل تولید شود، می تواند باعث دفع سموم و پاکسازی بدن شود. این ترکیب برای کاهش قند خون نیز موثر می باشد. این شربت با کاهش چربی های اضافی در کبد و دفع صفرای آن از بدن می تواند به چربی سوزی و لاغری کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین جایگزین برای قند

فواید سکنجبین برای کبد

یکی از مهمترین خواص سکنجبین در طب سنتی، تصفیه و پاکسازی کبد است. افرادی که کبد چرب دارند، اگر به اندازه از این شربت سنتی استفاده کنند، به کاهش تجمع چربی در کبد کمک می‌کنند. از آنجایی که ترکیب شربت سکنجبین با سایر عصاره‌های گیاهی، تأثیر خوبی در تقویت کبد و مشکلات گوارشی دارد، بسیاری از شرکت‌های داروسازی دست به تولید شربت سکنجبین با ترکیبات مختلف زده‌اند.

درمان درد معده

سردی معده یکی از مشکلاتی است که بعضی از مردم دچار آن می‌شوند. معده این افراد معمولاً بعد از خوردن خوراکی‌هایی که طبع آن‌ها سرد است به‌ سرعت درد می‌گیرد. نوشیدن شربت سکنجبین به همراه برگ نعناع به عنوان یک داروی طبیعی برای نفخ و مشکلات معده است.

شربت سکنجبین برای چی خوبه؟

کاهش غلظت خون با سکنجبین

افزایش غلظت خون، سلامتی بدن را به خطر انداخته و عوارضی مانند گرفتگی عروق و حمله قلبی را در پی دارد. به همین دلیل استفاده از شربت سکنجبین به همراه کاهو برای کاهش غلظت خون بسیار موثر است.

رفع گرمازدگی

یکی از عارضه‌هایی که در فصل تابستان اغلب مردم دچار آن می‌شوند، گرمازدگی است. به همین خاطر پزشکان خوردن کاهو سکنجبین را برای درمان گرمازدگی بسیار توصیه می‌کنند. این ماده خوراکی تشنگی را رفع برطرف می‌کند و از التهاب ناشی از گرما می‌کاهد و سموم بدن را به همراه ادرار یا عرق بیرون می‌آورد. زمانی که دچار گرمازدگی می‌شوید، این نوشیدنی دمای بدن شما را کاهش می‌دهد و باعث جبران کم‌آبی می‌شود.

بهترین زمان مصرف شربت سکنجبین

استفاده از سکنجبین برای افراد گرم مزاج در فصل تابستان مناسب است. مصرف آن به همراه کاهو برای کاهش حرارت و ایجاد آرامش توصیه می‌شود.

بهترین زمان مصرف شربت سکنجبین نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت پس از وعده های غذایی برای درمان کبد چرب می باشد.