عرقیات

عرق گیاهی بابونه و بهترین خواص آن

عرق-گیاهی-بابونه

عرق گیاهی بابونه و بهترین خواص آن را ما برای شما عزیزان در قسمت های پایین توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید

عرق بابونه برای چی خوبه

دمنوش و عرق بابونه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های سرتاسر جهان به شمار می‌رود. فواید عرق بابونه بی‌شمار است. این نوشیدنی محبوب، علاوه بر خواص آرامش‌بخشی که دارد برای درمان بسیاری از دردها و بهبود مشکلات پوست و مو نیز بسیار مفید است. در این جا، تلاش خواهیم کرد تا شما را با 15 نمونه از فواید عرق بابونه آشنا کنیم.

عرق بابونه از گل گیاهی به همین نام (Chamomile) به دست آمده و در اغلب مواقع، برای تقویت سیستم ایمنی بدن، التیام زخم و کاهش استرس و اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه در زبان هندی با عنوان Babune ka Phal شناخته می‌شود. قدرت التیام بخشی این گیاه، خواص بابونه برای پوست و مو را توجیه می‌کند.

عرق بابونه حاوی ترکیبی به نام کامازولن (Chamazulene) است. کامازولن یک ترکیب شیمیایی معطر و دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و ضد اسپاسم است. در واقع، نوشیدن یک لیوان عرق بابونه می‌تواند خستگی یک روز کاری دشوار را برطرف کرده یا به بهبود علائم سرماخوردگی کمک کند. حتی استشمام بوی دلپذیر این نوشیدنی گوارا به میزان قابل توجهی می‌تواند در برطرف کردن استرس موثر باشد.

خواص عرق بابونه برای پوست صورت

استفاده از بابونه در زیبایی به اندازه قدمت به کارگیری آن در عطاری ها سابقه دارد.

  • عرق بابونه برای طراوت و نرم کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این عرق به ویژه برای پوست های خشک و حساس مفید است و بعضی اوقات به جای روغن های حامل که ممکن است برای بعضی از انواع پوست بسیار قوی باشد استفاده می شود.
  • همچنین به عنوان کمپرس برای چشم های قرمز یا خسته توصیه می شود و به عنوان یک ماده روشن کننده ملایم مورد استفاده قرار می گیرد.
  •  بابونه موها را شفاف و روشن می سازد. شامپوی همراه با عرق بابونه اندکی رنگ مو را روشن می‌گرداند و در درمان انگل های پوست سر، تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.

کاهش درد قاعدگی با عرق گیاهی بابونه

در زمان قاعدگی درد های شکم، کمر، ران معمول است .  در حقیقت نیمی از زنان یک تا سه روز در ماه با چنین درد هایی روبه رو می شوند . برای خلاصی از دردهای قاعدگی می توان از گرمی جاتی مانند رازیانه استفاده کنید که باعث کاهش درد و تسکین شما می شود.

طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۲۰ انجام گرفت، نشان داد که مصرف بابونه به مدت یک ماه از درد قاعدگی کاسته است. این مطالعه زنان اضطراب  کمتری در رابطه با درد پریود داشته اند.

درمان-قاعدگی-با-بابونه

برای اطلاعات بیشتر نقل قاسمی کلیک کنید یا از طریق انستاگرام میتوانید مارا دنبال کنید