عرقیات

عرق گیاهی برای کاهش اشتها (لاغری سریع در طب سنتی)

عرق گیاهی برای کاهش اشتها

عرق گیاهی برای کاهش اشتها و لاغری می تواند موثر باشد. همانطور که می دانید امروزه چاقی و اضافه وزن به یکی از معضلات و مشکلات افراد زیادی تبدیل شده است. به همین دلیل برای حفظ سلامت بدن و لاغری بهتر است رژیم غذایی سالم داشته و در کنار فعالیت بدنی از روش های طب سنتی بهره برد. در این مقاله از سایت “نقل و حلوای قاسمی” به انواع عرق گیاهی برای کاهش اشتها خواهیم پرداخت.

عرق گیاهی برای کاهش اشتها

لاغری با عرق‌های گیاهی یکی از سریع ترین راه‌های لاغری به سبک سنتی است. بر اساس طب سنتی غلبه رطوبت در بدن باعث تجمع چربی ها و غلبه خشکی باعث لاغری می شود.

برخی از عرقیات گیاهی به عنوان چربی سوز های قوی برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر بوده و مصرف آن ها در کنار ورزش می تواند مطلوب باشد. البته باید توجه داشت که برای تاثیر گذاری بیشتر باید از مصرف غذاهای چرب جلوگیری شود. این عرقیات گیاهی با کاهش اشتها، افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن موجب تناسب اندام می شود. مکانیسم عمل این عرقیات گرم نگه داشتن معده و ایجاد احساس سیری در بدن فرد است.

در ادامه مطلب برخی از انواع عرق گیاهی برای کاهش اشتها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

کاهش وزن با عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی با کاهش جذب چربی و کربوهیدرات ها به ایجاد تعادل در هورمون ها کمک کرده و با افزایش چربی سوزی نقش موثری در کاهش وزن دارند. در این قسمت با برخی از این گیاهان دارویی آشنا خواهیم شد:

عرق زیره موثر برای لاغری

یکی از گیاهان دارویی و عرقیات مناسب برای کاهش وزن، عرق زیره می باشد. این گیاه به دلیل خاصیت هضم بهتر غذا و داشتن ترکیبات مفیدی مانند آهن، منگنز، فیبر و … می تواند از تجمع سلول های چربی در اطراف شکم و پهلو جلوگیری کند. در نتیجه نقش موثری در کاهش وزن دارد. مصرف روزانه یک فنجان از عرق زیره می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و کاهش وزن شود. زیره سبز دارای طبع گرم و خشک است.

کنترل وزن با عرق کاسنی

مصرف این عرق به دلیل منبع مفیدی از اینولین مانند یک فیبر طبیعی عمل کرده و می تواند به کنترل وزن کمک کند. عرق گیاهی کاسنی با کاهش تولید هورمون های محرک گرسنگی، نقش مهمی در لاغری داشته و با ایجاد احساس سیری در فرد، پر خوری را کنترل می کند.

عرق گیاهی برای کاهش اشتها

عرق گیاهی شوید

این عرق گیاهی به دلیل طبیعت گرم و خشکی که دارد یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش اشتها به شمار می رود. عرق شوید با پاکسازی و سم زدایی بدن از تجمع چربی ها در اطراف شکم جلوگیری کرده و علاوه بر آن نقش موثری در درمان نفخ، اسهال و درد های قاعدگی دارد.

کنترل سطح چربی با دارچین

استفاده از عرق دارچین با کنترل سطح چربی و قند از چاقی جلوگیری کرده و یکی از عرقیات گیاهی موثر در کاهش قند خون برای افراد دیابتی به شمار می آید. عرق دارچین به دلیل چربی سوزی بالای خود در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش تاثیر بسیار خوبی در لاغری دارد.

بیشتر بخوانید: خرید عرق دارچین خانگی و اصل

عرق گیاهی زنیان

این گیاه یکی از عرقیات گیاهی با طبع گرم است که برای هضم غذا موثر می باشد. مصرف زنیان از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم گوارشی می شود. همچنین زنیان نقش موثری در تقویت معده و درمان سو هاضمه داشته و به عنوان یک داروی گیاهی موثر برای دفع سریع غذا محسوب می شود.

 

4 دیدگاه در “عرق گیاهی برای کاهش اشتها (لاغری سریع در طب سنتی)

  1. فاطیما افشار گفت:

    این سایت عالیه ،سپاسگزارم

  2. کریمی گفت:

    سلام عرق زنیان برای لاغری رو تا چه مدت باید مصرف کرد.اگر میشه طریقه مصرف را هم بگوویید

  3. مریم گفت:

    سلام مسئله اینه که عرق با خاصیت کرم اگزما و کهیر می شم. باخاصیت سرد هم که بازم خوب نیست فشار میفته آخرش نفهمیدیم چیکار کنیم ،????

    1. محمد باقر گفت:

      عرقیات‌را‌با‌مصلحش‌مصرف‌کنید

نظرات بسته شده است.