عرقیات

خواص بی نظیر عرق اکالیپتوس چیست؟

خواص بی نظیر عرق اکالیپتوس برای مقابله با انواع بیماری ها مانند سرماخوردگی و سینوزیت موثر بوده و یکی از مکمل های پر خاصیت برای کاهش التهابات می باشد. گیاه اکالیپتوس، با داشتن ترکیباتی مانند فلاوونوئید ها و تانن ها، به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی برای سلامت بدن به شمار می رود. از این گیاه معجزه آسا برای سلامت دهان، پوست، مو و کاهش سردرد نیز استفاده می شود. در این مقاله از سایت ” نقل و حلوای قاسمی” به برخی از مهم ترین خواص این عرقیات گیاهی اشاره خواهیم کرد.

خواص بی نظیر عرق اکالیپتوس

استفاده از عرق گیاهی اکالیپتوس می تواند به عنوان یک مکمل دارویی برای مقابله با انواع بیماری های تنفسی و مشکلات ریه موثر باشد. خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی این گیاه نقش مهمی در درمان انواع عفونت های بدن دارد. از جمله خواص اکالیپتوس می‌توان به مواردی مانند ضد نفخ، تب بر، خلط آور، کاهش قند خون، درمان سرماخوردگی، درمان عفونت‌های تنفسی و داشتن خاصیت آنتی بیوتیکی اشاره کرد. روغن اکالیپتوس همچنین دارای خواص ضد ویروسی است که احتمالا در درمان عفونت‌های ویروسی، از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی، مفید می‌باشد. در ادامه به برخی از فواید این گیاه خواهیم پرداخت:

فواید عرق اکالیپتوس برای بهبود جریان خون

اختلال در جریان خون می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند تورم پاها و گرفتگی عضلات بدن شود. مصرف عرق گیاهی اکالیپتوس با داشتن ویتامین C می تواند از ایجاد پلاکت های خونی در رگ ها جلوگیری کرده و با حفظ انعطاف پذیری رگ ها جریان خون را بهبود بخشد.

درمان سرماخوردگی با عرق اکالیپتوس

عرق اکالیپتوس، با داشتن خواص آنتی باکتریایی خود می تواند نقش موثری در کاهش علائم سرماخوردگی مانند سرفه و درد سینه دارد. این گیاه با تسکین التهابات تنفسی و کاهش عفونت های ناشی از باکتری ها، به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان سرفه به کار می رود.

خواص بی نظیر عرق اکالیپتوس

کاهش قند خون با عرق اکالیپتوس

مصرف عرق گیاهی اکالیپتوس برای افراد دیابتی توصیه شده و نقش مهمی در کاهش میزان قند خون دارد. همانطور که می دانید در بیماری دیابت، توانایی بدن برای سوخت و ساز کامل گلوگز کاهش یافته و با تجمع قند خون در بدن ممکن است عوارضی مانند تخریب رگ ها، کلیه و … را به دنبال داشته باشد. توصیه می شود قبل از مصرف این عرق گیاهی با پزشک خود مشورت کند، چرا که ممکن است با تداخل دارویی منجر به کاهش بیش از حد قند خون در افراد دیابتی شود.

خواص بی نظیر عرق اکالیپتوس برای سینوزیت

استفاده از بخور عرق اکالیپتوس برای ضد عفونی کردن مجاری دستگاه تنفسی و درمان التهابات غشا مخاطی موثر بوده و برای افرادی که به سینوزیت مبتلا هستند، می تواند منجر به کاهش باکتری ها و میکروب های موجود در سینوس ها شود. این ماده معجزه آسا سردرد های ناشی از سینوزیت را نیز کاهش می دهد.

خواص اکالیپتوس برای مو

استفاده از روغن اکالیپتوس بر روی کف سر می تواند موجب تقویت فولیکول ها و رشد موها شود. این روغن با خواص ضد میکروبی قوی خود نقش موثری در درمان شوره سر دارد. همچنین با ماساژ کف سر به وسیله روغن اکالیپتوس، گردش جریان خون در کف سر بهبود می یابد.

طریقه مصرف عرق اکالیپتوس

بهترین زمان برای مصرف این عرق گیاهی، سه استکان قبل از هر وعده غذایی است. استفاده ی بیش از حد می تواند عوارض مختلفی را در پی داشته باشد. این عرق گیاهی دارای طبع گرم و خشک است. افراد گرم مزاج در مصرف عرق اکالیپتوس باید بسیار دقت داده باشند و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.