طرز تهیه

طرز تهیه راحت الحلقوم به روش ساده

طرز تهیه راحت الحلقوم

طرز تهیه راحت الحلقوم بسیار آسان است. شما می توانید به راحتی آن را در منزل خود تهیه کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

راحت الحلقوم چیست؟

راحت الحلقوم یکی از انواع شیرینی های خوشمزه وسنتی ایرانی است که بافت بسیار نرم و طعم بی نظیری دارد. این شیرینی از خانواده شیرینی‌های ژله‌ای است که از ژل نشاسته و قند تهیه می‌شود و معمولا با گلاب، لیمو یا دارچین و نعناع طعم‌دار می‌شود. از گردو، پسته، فندق خرد شده به همراه پودر نارگیل نیز به عنوان روکش این شیرینی لذیذ استفاده می‌شود.

طرز تهیه راحت الحلقوم

مواد لازم
آب۱٫۵ لیوان
پودر ژله۱ بسته
پودر ژلاتین۱  قاشق چای خوری
نشاسته گل½ لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع⅓ لیوان
پودر نشاسته ذرتبه مقدار کافی

طرز تهیه راحت الحلقوم

مرحله اول

ابتدا آب را به همراه پودر ژله با طعم دلخواه، پودر ژلاتین، نشاسته گل، شکر، گلاب و روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایع به اندازه کافی غلیظ شود.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله درون ظرف خود را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کیسه فریزر می پوشانیم. حالا مجددا روی کیسه فریزر را با مقدار کمی روغن مایع کاملا چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه راحت الحلقوم را درون ظرف ریخته و صاف و یکدست می کنیم، سپس ظرف را درون یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال استراحت کند.بعد با یک چاقو خیس به صورت مکعبی به اندازه های دلخواه خرد کرده و درون مقداری پودر نشاسته ذرت می غلتانیم. این شیرینی خوشمزه را می توانید به همراه چای سرو کنید.

 

شما می توانید این محصول را از فروشگاه آنلاین نقل قاسمی” سفارش دهید.

همچنین برای مشاهده قیمت و خرید حلواهای موجود به قسمت ” خرید حلوای اصیل ارومیه ” در سایت نقل قاسمی مراجعه کنید.