شربت

شربت گل گاو زبان موثر برای انواع بیماری ها

شربت گل گاو زبان برای چی خوبه؟ طریقه مصرف شربت گل گاو زبان چگونه است؟ برای پاسخ به این سوالات می توانید در این مقاله از سایت “نقل قاسمی” با ما همراه باشید: شربت گل گاو زبان، برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرماخوردگی، گلودرد و سرفه های مزمن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال یک داروی گیاهی و طبیعی برای تقویت سیستم عصبی، رفع استرس، آرامش بخش، تصفیه خون، کاهش فشار خون، کاهش تب و … هستید، می توانید از شربت این گیاه استفاده کنید.

شربت گل گاو زبان چه خواصی دارد؟

گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی موثر برای درمان بیماری های مختلف می باشد. استفاده از شربت سنتی این گیاه می تواند تاثیر زیادی در کنترل اعصاب و ایجاد آرامش داشته باشد. شما می توانید از این شربت بی نظیر به جای داروهای شیمیایی استفاده کرده و از خواص آن بهره مند شوید. در ادامه به برخی از مهم ترین خواص این شربت اشاره خواهیم کرد:

  • تقویت اعصاب
  • بهبود آرامش
  • افزایش نشاط و انرژی
  • کنترل ضربان قلب
  • افزایش قدرت جنسی
  • کمک به کاهش افسردگی، تنش های عصبی و استرس
  • کمک به برقراری تعادل در احساسات
  • تقویت حس تندرستی
  • برقراری تعادل در مغز و ساختار عصبی بدن

خواص شربت گل گاو زبان برای سرماخوردگی

گل گاو زبان با داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای بهبود سرماخوردگی و سرفه های مزمن بسیار موثر می باشد. ترکیب عسل با گل گاو زبان برای افرادی که مشکلات تنفسی و تنگی نفس دارند، مفید بوده و به بهبود التهاب گلو کمک می کند.

بیشتر بخوانید: “خواص عناب برای سرماخوردگی

شربت گل گاو زبان

درمان بی خوابی

از دیگر فواید شربت گل گاو زبان، تأثیر بسیار خوب آن در رفع مشکل بی خوابی است. دغدغه‌های فکری یکی از دلایل مهمی است که باعث بهم ریختن ساعت خواب و خواب‌های آشفته می‌شود. ترکیبات فعال موجود در گل گاو زبان به آرامش فکری کمک می‌کنند. در نتیجه مصرف دمنوش و شربت گل گاو زبان باعث ایجاد خوابی راحت و عمیق می‌شود. از طرفی اثر مثبت گل گاوزبان بر سیستم عصبی، به آرامش در هنگام خواب و جلوگیری از خواب‌های پریشان کمک زیادی می‌کند.

کنترل فشار خون و دیابت

مواد طبیعی موجود در گل گاو زبان، از طریق تصفیه خون تأثیر مستقیمی بر کنترل فشار خون در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارند. از طرفی دمنوش و شربت آن می‌تواند با کاهش استرس به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نیز کمک کند.

طرز تهیه شربت گل گاو زبان در طب سنتی

گل گاوزبان را در طب سنتی به شیوه‌های مختلفی مصرف می‌کنند. دمنوش های گل گاوزبان ایرانی شهرت جهانی دارند. اما بهترین روش مصرف آن، ترکیب با چند گیاه دیگر و تهیه شربت آن است. طرز تهیه شربت گل گاوزبان در طب سنتی بسیار ساده است. کافی است که حدود ۵۰ گرم گل گاوزبان خشک را با ۲۵ گرم بادرنجبویه در مقداری عرق گل گاوزبان، عرق بید بیدمشک و گلاب خیسانده و پس از 8 ساعت، شربت را از صافی رد کنید.

بعد از قرار دادن شربت روی حرارت ملایم، مقداری عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شربت شما آماده شود. در صورتی که به عسل دسترسی ندارید، می‌توانید از خاک قند یا شکر استفاده نمایید. توجه کنید که شربت نهایی باید دوام و غلظت مناسبی داشته باشد. شما می‌توانید این نوشیدنی را روزی ۵ بار، هربار ۲ قاشق، با آب یا بهارنارنج مخلوط کنید و میل نمایید.