عرقیات

خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست

خواص گلاب برای پوست

گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عرق گیاهی برای پوست‌های خیلی حساس مناسب بوده و از فواید آن می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد.

خواص گلاب برای پوست چیست؟ گلاب مایعی معطر و خوشبو است که از تقطیر گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. از خواص شگفت انگیز آن می توان به خاصیت نرم کنندگی و درخشان کنندگی پوست اشاره کرد. اگر می خواهید در مورد خواص گلاب و تاثیر آن در حفظ شادابی پوست، بدانید در این مقاله از سایت نقل قاسمی با ما همراه باشید:

خواص گلاب برای پوست

  • استفاده از گلاب برای پاکسازی صورت:

عرق گیاهی گلاب به دلیل خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی پوست برای پاک کردن آلودگی ها و آرایش صورت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این عرق گیاهی، چربی های اضافی تولید شده در پوست را پاک کرده و از ایجاد جوش های سر سیاه و آکنه ها بر روی پوست جلوگیری می کند.

  • تنظیم pH پوست:

گلاب یک عرق گیاهی طبیعی برای متعادل کردن pH پوست است که از خشک شدن پوست به دلیل استفاده از مواد آرایشی و پاک کننده های شیمیایی جلوگیری می کند.

  • کاهش خستگی و پف چشم:

پف چشم می تواند به دلیل خستگی، کمبود خواب و عواملی مانند آلرژی، استرس و … ایجاد شود. همانطور که می دانید پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است. به همین دلیل برای کاهش التهاب و پف چشم می توان از عرق گیاهی گلاب استفاده کرد. این عرق به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود باعث کاهش قرمزی و افزایش آبرسانی به پوست دور چشم می شود.

خواص گلاب برای پوست

 

  • مرطوب کننده پوست:

استفاده منظم از کرم های مرطوب کننده برای انواع پوست توصیه می شود. چرا که امروزه، خشکی پوست به یکی از مسائل بسیار مهم بین افراد تبدیل شده است. این عارضه باعث سوزش، خارش و قرمزی پوست نیز می شود. اگر به دنبال یک آبرسان قوی با خاصیت مرطوب کنندگی پوست می باشید، گلاب می تواند نیاز شما را برطرف کند. استفاده از گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود، برای انواع پوست مناسب بوده و از خشکی پوست جلوگیری می کند. همچنین برای تاثیر گزاری بیشتر می تواند از مخلوط روغن نارگیل به همراه گلاب استفاده کنید.

  • گلاب موثر برای جوش صورت:

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد جوش صورت، تجمع چربی های اضافه در لایه میانی پوست است. گلاب می تواند با پاکسازی کامل پوست و تنظیم میزان ترشح چربی، از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست صورت جلوگیری کند.

  • کاهش چین و چروک صورت:

استفاده از گلاب در محصولات آرایشی برای کاهش چین و چروک پوست صورت به دلیل اثرات ضد پیری و ضد چروک است. شما می‌توانید هر روز مقداری گلاب روی پوست خود اسپری کنید تا از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کرده و مانع بروز پیری زودرس شوید.

 

شما عزیزان می توانید برای خرید “عرقیات نقل و حلوای قاسمی به صورت خانگی و اصیل بر روی لینک کلیک کنید: