عرقیات

عرق گیاهی عناب

عرق گیاهی عناب خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد که در این مقاله قصد داریم فواید آن را برای شما توضیح دهیم:

خواص عرق بی نظیر عناب

  • اعتدال بخش اخلاط
  • ملین سینه و احشاء
  • برطرف کننده گرفتگی صدا
  • علاج سرفه و آسم و سینه درد
  • صاف کننده خون و مولد خون صالح
  • مسکن التهاب و تشنگی
  • موثر در جمیع امراض کبد و کلیه و مثانه
  • بهبود و تخفیف درد کلیه و مثانه

عناب

عرق گیاهی عناب برای چی مفید است؟

عرق گیاهی عناب، خون ساز، ملین و دارای لعاب بسیار است و سینه را نرم می‌کند. همچنین استفاده از مغز میوه عناب در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن‌ها می‌شود. عرق عناب همچنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. چای تهیه شده از عناب دارای ماده ضد سرطانی است، این چای باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می‌شود. از جوشانده برگ عناب برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌شود.

عناب جزو یکی از چهار میوه مؤثر در بیماری‌های ریوی که شامل مویز، انجیر، خرما و عناب است به شمار می‌رود. عرق عناب صاف کننده خون و مولد خون صالح بوده و برای درد کلیه، مثانه و بیماری‌های کبد هم نافع است، چرا که اصلاح کننده فساد مزاج کبد است، لذا عرق عناب برای کبد چرب هم مناسب است. همچنین افرادی که مبتلا به کهیر، بثورات پوستی یا جوش‌های پوستی هستند می‌توانند از شربت عناب نفع بسیاری ببرند.

توجه به سلامت کبد دارای اهمیت ویژه‌ای بوده، و بر سلامت کلی بدن اثرگذار است. بهترین نوشیدنی شستشو دهنده و پاک کننده مجاری است و مواد زائد را از کبد پاکسازی می‌کند، همچنین عرق عناب برای جلوگیری از جوش‌های پوستی و آلرژی‌ها بسیار مفید است.

خواص درمانی عرق عناب

عناب اعتدال دهنده اخلاط غلیظ است و مسهل اخلاط رقیق می باشد و خشونت سینه گرفتگی صدا و خشونت حلق که از حرارت عارض شده باشد را رفع می کند و سرفه و تنگی نفس و درد سینه را تسکین می دهد و خون را تصفیه می کند و مولد خون صالح است یعنی از دارو های خون ساز به شمار می رود. اگر روزانه مقداری عناب را به همراه شکر میل کنند پس از پنج روز سبب رفع خارش بدن می شود.

در هند از عناب به عنوان داروی لعاب دار و نرم کننده سینه و بند آورنده خونریزی استفاده می شود و برای تصفیه کننده خون و کمک به دستگاه گوارش تجویز می شود و هم چنین برای باز کردن مجاری ادراری کاربرد دارد.

عناب، التهاب، تشنگی، درد کبد، کلیه و مثانه را تسکین می دهد. استفاده از عناب بر روی چشم، التهاب چشم را تسکین می دهد. همچنین آشامیدن آب خیس کرده آن در ترکیب با عرق کاسنی یا سکنجبین برای تسکین حدت صفرا و خون مفید است.

خواص عناب برای کلیه و کبد

عناب برای سلامت کلیه‌ها و تقویت کبد بسیار تاثیر گذار است.

مقوی کبد، صفرا و کمک به درمان برخی از بیماری‌های کبدی می‌کند.

مصرف عرق گیاهی  عناب به طور معنی‌داری سطوح آنزیم‌های کبدی را بسیار کاهش می‌دهد. این آنزیم‌ها نشانگر آسیب بافتی می باشند.

یافته‌های بافت شناسی نشان می‌دهند که این میوه اثرات محافظتی در برابر بیماری‌های کبدی دارد. عناب در درمان کبد چرب نیز مفید است.

اگر سنگ مثانه دارید ۳۰ عدد عناب را در یک لیوان آب شب خیس کرده صبح ناشتا میل کنید به مدت هفت روز.

کلیه درد

برای اطلاعات بیشتر نقل قاسمی کلیک کنید یا از طریق انستاگرام میتوانید مارا دنبال کنید