دمنوش

طرز تهیه دمنوش بومادران و خواص آن

طرز تهیه دمنوش بومادران چیست؟ دمنوش بومادران چه خواصی برای سلامت بدن دارد؟ دمنوش گیاهی بومادران یک چای گیاهی است که مدتهاست به دلیل توانایی درمان و بهبود بریدگی ها و زخم ها در طب سنتی شناخته شده است. قرن هاست که مردم برای درمان التهابات و ضدعفونی  پوست خود از این گیاه استفاده می کنند. در این مقاله از سایت “نقل قاسمی” قصد داریم با طرز تهیه دمنوش و فواید بی نظیر این داروی گیاهی بیشتر آشنا شویم.

طرز تهیه دمنوش بومادران

برای تهیه این دمنوش گیاهی از قسمت های مختلف گیاه بومادران مانند گل، برگ و ساقه استفاده می شود. این قسمت ها را می توانید به صورت خشک یا تازه استفاده کنید. یک قاشق چای خوری از گیاه بومادران خشک شده را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید، دمنوش شما به خوبی دم بکشد.

طریقه مصرف دمنوش بومادران

هرچه زمان بیشتری اجازه دهید، نوشیدنی شما دم بکشد تلخ تر و قوی تر خواهد شد. در انتها دمنوش گیاهی خود را صاف کرده و به میزان دلخواه شیرین کننده، مانند عسل یا نبات به نوشیدنی خود اضافه کنید و از دمنوش گیاهی خود لذت ببرید. شما می توانید حداکثر ۳ فنجان دمنوش بومادران در روز بنوشید، اما نباید بیش از ۲ هفته از این دمنوش گیاهی استفاده نکنید. استفاده طولانی مدت از این دمنوش گیاهی اصلا توصیه نمی شود.

خواص بی نظیر دمنوش بومادران

این دمنوش گیاهی حاوی ویتامین A ، ویتامین ب کمپلکس ، ویتامین C، E، بیوفلاونوئیدها، کولین، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، سدیم، اسیدهای آمینه، ترپن ها و تانن ها و بسیاری دیگر از مواد مفید برای بدن است. فواید این دمنوش گیاهی برای سلامتی عبارتند از :

طرز تهیه دمنوش بومادران

درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

این دمنوش گیاهی می تواند به پاکسازی مخاط و رفع احتقان بسیار کمک کرده و تنفس بهتری را برای شما به ارمغان آورد. نوشیدن این دمنوش گیاهی هنگام داشتن تب شدید به افزایش تعریق طبیعی بدن کمک می کند و در نتیجه می تواند تب شما را به روشی ایمن و سالم پایین بیاورد.

بیشتر بخوانید: خواص دمنوش گل گاو زبان

درمان مشکلات گوارشی

ترکیبات مفید این دمنوش گیاهی باعث می شود معده شما بهتر و سریع تر کار کند. دمنوش بومادران ممکن است باعث تسکین آنفولانزای معده، حالت تهوع و استفراغ و حتی ورم معده شود. همچنین با تحریک تولید مایعات گوارشی و صفرا به جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا به شما کمک کرده و کیسه صفرای شما را سالم نگه می دارد.

تقویت کننده قلب و خون

یکی از محبوب ترین فواید دمنوش گیاهی بومادران توانایی آن برای جلوگیری از خونریزی داخلی و خارجی است. البته در صورت بروز چنین مشکلی، چه در ریه ها و چه در دستگاه گوارش باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. مصرف این دمنوش گیاهی باعث تصفیه خون از سموم و باکتری ها می شود. همچنین جریان خون را نیز بهبود می بخشد. گردش خون ضعیف هنگام سرد شدن دست ها یا پاها احساس می شود و این دمنوش گیاهی ممکن است در بهبود این مشکل به شما کمک کند.