عرقیات گیاهی برای هضم غذا

بهترین عرقیات گیاهی برای هضم غذا

بهترین عرقیات گیاهی برای هضم غذا

بهترین عرقیات گیاهی برای هضم غذا در واقع حاصل تقطیر آب در طی عصاره گیری از گیاهان است. حاصل این تقطیر، نوعی عرق سنتی و مفید است که خواص آن بیش از خود گیاه است، زیرا طی فرایند حرارت‌دهی، مواد مغذی آن خارج می‌شود و تاثیرش افزایش می‌دهد. پس تا آخر این مقاله با نقل قاسمی همراه باشید.

چقدر عرقیات گیاهی تاثیر دارند؟

بهترین عرقیات گیاهی برای هضم غذا تنها به عرق نعنا خلاصه نمی‌شوند. دنیای آن‌ها و خواصشان از هر چه که تا کنون شنیده‌اید گسترده‌تر است. هر کدام از این عرقیات برای مشکل خاصی مفید است.

بهره‌مندی از خواص گیاهان به صورت عرقیات گیاهی مرسوم است. در ایران بیش از ۴۰ نوع گیاه وجود دارد که عرق و خرید دمنوش آن‌ها بین مردم شناخته شده است و برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شوند. مشهورترین ویژگی در عرقیات گیاهی خاصیت ضد درد، ضد میکروب، ضد انگل، ضد قارچ، ضد اسپاسم و آنتی اکسیدانی آن‌ها می‌باشد.

درمان بیماری قلبی

تنگی نفس، حالت تهوع، خستگی، اضطراب، سوء هاضمه و سوزش معده می‌توانند از نشانه‌های بیماری‌های قلبی وعروقی باشند. بیماری‌های قلبی در بیشتر موارد قابل پیشگیری و درمان هستند. عرقیات گیاهی بسیاری مانند عرق بیدمشک هستند که تاثیر به سزایی بر سلامت قلب دارند.

درمان بیماری کلیوی

اگرچه رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب زیاد سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کند؛ ولی نوشیدن دمنوش‌های گیاهی و عرقیات گیاهی هم می‌تواند به پاکسازی کلیه‌ها کمک کنند. نتیجه بیماری‌های کلیوی تاثیر بر سلامت دستگاه گوارش به ویژه بر معده و کبد می‌باشد. به طور مثال عرق ریشه بابا آدم، عرق خارخسک و عرق بابونه حتی به دفع سنگ کلیه هم کمک می‎‌کنند.بهترین عرقیات گیاهی برای هضم غذا

تقویت معده

رایجترین درد‌های عصبی در انسان درد معده و سوز آن است. به علاوه اولین عضوی از بدن که تحت تاثیر دارو‌های شیمیایی قرار می‌گیرد نیز باز هم معده است. در کنار همه‌ی این‌ها درد‌هایی ناشی از دوران پریودی، بارداری، مسمومیت غذایی و سیری زودرس را هم باید اضافه کرد.

عرقیات تقویت معده بهترین نوشیدنی‌هایی هستند که در میان وعده‌ها می‌توانید به صورت ساده، شربت و معجون میوه‌ای میل کنید. از جمله این عرقیات گیاهی برای کاهش درد معده عرق بادرنجبویه، عرق بومادران و… می‌باشد.

درمان اضطراب

اضطراب‌ها زندگی شهرنشینی کم نیست. به همین دلیل مصرف دار‌های آرامبخش در طی سال‌های اخیر روند صعودی داشته است. این دارو‌ها تاثیرات منفی بر روی دستگاه گوارش به ویژه معده دارند.

عفونت معده

در صورت ابتلا به عفونت معده که به آن گاستروانتریت ویروسی نیز می‌گویند که شباهت زیادی به مسمومیت غذایی و آنفولانزای معده دارد. افراد مبتلا نشانه‌های زیر را در مواجه با ان بیماری دارا هستند:

اسهال
سر درد
انقباضات معده یا روده
حالت تهوع
استفراغ
تب
کاهش وزن
درد مفاصل
درد عضلانی
تشنگی شدید
ضعف عمومی

کمبود آب بدن می‌تواند برای افراد مبتلا به عفونت معده یکی از دلایل تشدید بیماری باشد.بهترین عرقیات گیاهی برای هضم غذا

بهترین عرقیات گیاهی برای هضم بهتر غذا

عرق کاسنی

طبع کاسنی سردی که دارد به این دلیل جز عرقیات تقویت معده است که با نوشیدن آن از بیماری‌های کلیوی و فشار خون می‌توان جلوگیری کرد. به علاوه موجب شادابی پوست و جلوگیری از مشکلات کبدی هم خواهد شد.

عرق کاسنی را بهتر است نصف فنجان در روز میل کنید.

عرق شیرین بیان

اگر سابقه بیماری زخم معده دارید شیرین بیان را از فهرست عرقیات تقویت معده جا نیاندازید. عرق شیرین بیان می‌تواند یک لایه در دیواره معده بسازد و از آن در برابر زخم معده محافظت کند. بهتر است بدانید که زخم معده یکی از نشانه‌های اصلی بالا بودن اسید معده است، نوشیدن عرق شیرین بیان می‌تواند اسید معده را هم کاهش دهد.

عرق بادرنجبویه

اگر نفخ معده و رووده همیشه از رنج‌های شما بوده است حتما از این عرق گیاهی استفاده کنید. گاهی علت این نفخ اسید معده است که باز هم عرقیات تقویت معده مثل بادرنجبویه به درمان آن کمک شایانی می‌کند. پس از هر وعده غذا نصف فنجان از این عرق را بهتر است میل کنید. توجه کنید که مصرف بیش از اندازه‌ی ان موجب حساسیت‌های پوستی خواهد شد.

عرق زیره

دل پیچه و نفخ ایعترین علل درد معده هستند. اگر مدت هاست که دیگر دارو‌ها به شما کمکی نمی‌کنند عرق زیره با بهبود فرآیند هضم غذاگاز کمتری در معده تولید می‌کند. در نتیجه حتما آن را در فهرست عرقیات تقویت معده قرار دهید.

عرق نعنا

شغل اول عرق نعنا درمان درد معده است. عصاره‌ی عرق نعنا غلظت بالا و طبع گرمی دارد و می‌تواند در درمان نفخ، دل پیچه، دل درد، گرمازدگی و رفع سکسکه موثر باشد.

برای مشاهده محصولات بیشتر پیج اینستاگرام نقل و حلوای قاسمی را دنبال کنید.