دمنوش

بهترین دمنوش برای گلودرد چیست؟

بهترین دمنوش برای گلودرد چیست؟

بهترین دمنوش برای گلودرد را در این مقاله از سایت” نقل قاسمی” بررسی خواهیم کرد: با شروع فصل سرد معمولا بروز سرما خوردگی و آنفلوآنزا افزایش پیدا می‌کند. یکی از علائم رایج در سرماخوردگی و آنفلوآنزا، گلودرد است. برای درمان گلودرد راه‌های مختلفی وجود دارد که درصورت ابتلا به گلودرد شدید بهترین راه مراجعه به پزشک است. اما گلودرد را می‌توان با مصرف دمنوش تسکین داده و درمان کرد.

بهترین دمنوش برای گلودرد

استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای درمان گلودرد عوارض کمتری را نسبت به داروهای شیمیایی به دنبال دارد و یکی از درمان‌های موثر گلودرد به شمار می‌رود.

اکثر دمنوش‌های گیاهی با وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارند به دفع سموم بدن کمک کرده و خاصیت آرام‌بخشی را برای بدن فراهم می‌کنند. دمنوش‌های گیاهی برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها مفید هستند، از جمله این بیماری‌ها می‌توانیم به سرماخوردگی، گلودرد، التهاب بدن و … اشاره کنیم. در ادامه مطلب با برخی از بهترین دمنوش ها برای گلودرد آشنا خواهیم شد:

دمنوش زنجبیل

یکی از دمنوش‌های گیاهی که برای درمان گلودرد بسیار مفید است، دمنوش زنجبیل است. این دمنوش با ترکیباتی که دارد به بهبود گلودرد کمک زیادی می‌کند. زنجبیل جریان خون و اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها را افزایش داده و باعث شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود. این دمنوش برای مقابله با باکتری‌های درون گلو فوق‌العاده بوده و ضد التهاب است.

دمنوش بابونه

این نوشیدنی خواص بسیار زیادی برای تسکین گلودرد و بهبود دردهای عضلانی دارد و باعث نابودی ویروس های بیماری زا می شود.

بهترین دمنوش برای گلودرد چیست؟

دمنوش چای سبز

این دمنوش یکی از منابع غنی از آنتی اکسیدان است که بسیاری از عوامل بیماری زا را نابود کرده و با از بین بردن عفونت گلو به رفع چرک‌های گلو و کاهش گلودرد کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بدانید: شربت گل گاو زبان

دمنوش نعناع و عسل

یکی از معروفترین دمنوش‌هایی که برای رفع سرماخوردگی اسمش را زیاد شنیده‌ایم دمنوش لیمو عسل است. این دمنوش سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و دارای ویتامین C است. عسل با خاصیت ضدباکتری که دارد قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. لیمو نیز برای تسکین درد گلو بسیار موثر است.

دمنوش دانه‌ به

بیشتر مادربزرگ‌ها، دانه به را برای تسکین گلودرد استفاده می‌کردند. دانه به لعاب فراوانی دارد و با مقداری آب گرم می‌تواند یک نوشیدنی ضد التهاب و ضد درد باشد.

دانه به را در آب بجوشانید، آن را از صافی عبور دهید. آب غلیظ‌ شده را با مقداری آب جوش و عسل میل کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن مصرف کنید تا گرفتگی صدا را بهبود دهد.

دمنوش دارچین

این گیاه دارای ماده کورکومین بوده و به همین دلیل از آن می‌توان برای گلودرد و التهاب گلو استفاده کرد. دارچین علاوه بر خواص درمانی، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای داشته و از مصرف آن لذت می‌برید.

علائم گلودرد ناشی از عفونت

  • آبریزش بینی
  • عطسه
  • بدن درد
  • سردرد
  • تب
  • سرفه
  • حالت تهوع یا استفراغ

میزان مجاز برای مصرف هر دمنوش چقدر است؟

طبیعتا زیاده روی در مصرف دمنوش ها می تواند اثرات بدی برای سلامتی شما داشته باشد. معمولا مصرف روزانه یک دمنوش می تواند استفاده از خواص درمانی آن کافی باشد.

آیا مصرف دمنوش برای گلودرد و سرماخوردگی افراد باردار ممنوعیتی دارد؟

بله! بهتر است برای مصرف دم نوش های معرفی شده جانب احتیاط را رعایت کرده و در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.