عرقیات

چگونه عرق گياهی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟!

تشخیص عرق گیاه اصل از تقلبی

راه تشخیص عرق گیاهی اصل از تقلبی چیست ؟ آیا میتوانیم عرق گیاهی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می پردازیم.

منظور از عرقیجات تقلبی چیست؟

عرقیات گیاهی اصل از تقطیر جوشانده گیاهان به دست می آیند، در این روش گیاه را با آبی به میزان دو الی پنج برابر وزن گیاه می جوشانند، سپس مایعی که به دست می آید را در دستگاه تقطیر می ریزند. اگر عرقیجات گیاهی به این روش به دست آیند، کاملا طبیعی و خالص هستند؛ اما در بسیاری از موارد، استانداردهای لازم در تولید محصولاتی که به عنوان عرقیجات گیاهی در بازار به فروش می‌رسند، رعایت نمی‌شود. اگر در ماده اولیه علاوه بر خود گیاه چوب و ساقه نیز وجود داشته باشد در ممکن است در فرآیند تقطیر، الکل چوب یا متانول نیز تولید شود. متانول ماده‌ای بسیار سمی است که مصرف مقدار بسیار کمی از آن نیز مسمومیت‌زا است و برای سلامتی خطرناک است.

بهترین راه تشخیص عرق گیاهی اصل از تقلبی

شما از طریق بو نمی توانید تشخیص دهید عرق گیاهی اصل است یا تقلبی چون تقلبی ترین عرقیات نیز بوی محصولات ارگانیک را می دهند. هنگام خرید عرقیات گیاهی این نکات بسیار کمک کننده خواهند بود:

  • برندی که از آن خرید می کنید مهم است!! سعی کنید حتما از برند معتبر محصول خود را خریداری کنید.
  • قیمت محصول مهم است اگر محصول مورد نظر با تمام استانداردهای لازم تولید شده باشد، قیمت خیلی ارزانی نخواهد داشت.
  • هنگام خرید به محتویات درج شده روی محصول دقت کنید .حتما باید محصول دارای تاییدیه‌ی وزارت بهداشت باشد.
  • شفاف بودن عرق گیاهی یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید. در صورت کدر بودن و یا داشتن ناخالصی از خرید آن عرق گیاهی خودداری کنید.
  • در هنگام خرید گلاب دقت کنید هیچ رگه صورتی در آن وجود نداشته باشد و کاملا شفاف باشد. هرگونه ذرات اضافی ریز در محصول هم نشان دهنده‌ی عدم خلوص آن است.

عرق گیاهی اصل

در این مقاله سعی کردیم  شما را با راه تشخیص عرق گیاهی اصل از تقلبی آشنا کنیم تا در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید .
اگر به دنبال عرق گیاهی اصل می گردید همین الان به سایت نقل و حلوای قاسمی سر بزنید و  از خرید عرقیات گیاهی اصل لذت ببرید. در سایت نقل و حلوای قاسمی علاوه بر” خرید نقل ” تازه میتوانید عرقیات گیاهی در دسته بندی محصولات آن بیابید و اقدام به خرید آن کنید.

به صفحه اینستاگرام نقل و حلوای قاسمی بپیوندید و هر روز از قیمت محصولات آگاه شوید .

1 دیدگاه در “چگونه عرق گياهی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟!

  1. الهام آذری گفت:

    مزه تندی که بعضی از عرق های گیاهی مثل عرق نعنا یا گلاب دارند چی؟ آیا این مدل عرقیجات که به اصطلاح دو آتیشه درست شدند اصل هستند؟

نظرات بسته شده است.