عرقیات

عرقیات مناسب برای کاهش قند خون

عرقیات مناسب برای کاهش قند خون را در این مقاله بیشتر بشناسیم. تعدادی از عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون موثراند که در آنها را نام برده ایم.

عرق دارچین

دارچین یکی از بهترین گیاهان درمانی محسوب می شود و طبع گرم دارد. در برخی از مطالعات اخیر مشخص شده است که دارچین می‌تواند موجب کاهش سطح قند و چربی خون و تعدیل سطح انسولین در بیماران دیابتی شود. در این مطالعات مشخص شده است که ماده‌ای به نام کومارین که در دارچین موجود است باعث ایجاد اثرات کاهش دهنده قند خون می‌شود.

عرق شوید

معمولا شوید به منظور کاهش چربی خون به ویژه تری گلیسرید که با قند خون ارتباط دارد مصرف می شود، شوید نه تنها کاهنده چربی خون است، بلکه باعث ترشح و جذب بهتر انسیولین و در نتیجه تنظیم قند خون می شود.

عرق زیره

برخی مطالعات به تأثیر این گیاه بر بیماری دیابت از جمله سطح قند خون و هموگلوبین A1C اشاره کرده‌اند. مصرف زیره در روز برای کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باعث کاهش کلسترول خون در آنها می شود. ولی مقدار قند خون افراد دیابتی باید بسیار متعادل باشد پس در مصرف زیاد زیره خودداری کنید زیرا قند خون را پایین می آورد.

عرق زنجبیل

زنجبیل در بسیاری از مطالعات اخیر دارای اثرات ضد دیابت معرفی شده است. این ماده غذایی ارزشمند در بیشتر مطالعات، کاهنده قند خون ناشتا، هموگلوبین A1C، چربی خون و وزن شناخته شده و به دلیل اثرات ضد التهابی، باعث کنترل عوارض بیماری‌های التهابی مانند دیابت می‌گردد.

 

در این مقاله یه تعدادی از عرقیات مناسب برای کاهش قند خون اشاره کردیم . امیدوارم مقاله برایتان مفید بوده باشد. نقل و حلوای قاسمی علاوه بر نقل و حلوا دارای انواع محصولات عرقیات گیاهی  نیز می باشد ، برای مشاهده عرقیات اصل خانگی به سایت نقل و حلوای قاسمی مراجعه کنید.