عرقیات

درمان سرماخوردگی با عرقیات گیاهی ممکن هست؟

درمان سرماخوردگی با عرقیات گیاهی

درمان سرماخوردگی با عرقیات گیاهی یکی از روش های مرسوم و سنتی درمان از قدیم الایام می باشد. که در این مقاله چند مورد را برایتان معرفی خواهیم کرد.

علائم سرماخوردگی

سرماخوردگی بیماری واگیرداری است که مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی است که معمولا بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می توان گفت همه ی ما دچار آن می شویم. این ویروس های سرما خوردگی به راحتی از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود و ممکن است گاهی اوقات بعضی از این ویروس ها تا ساعت ها و روز ها در روی سطوح قرار می گیرد. این بیماری واگیر دار علائم زیر را از خود می تواند نشان دهد:

  • سردرد
  • گلو درد
  • سرفه کردن
  • تورم غدد لنفاوی
  • فشار سینوس
  • آبریزش بینی
  • گرفتگی بینی
  • از دست دادن حس بویایی یا چشایی
  • عطسه کردن
  • ترشحات آبکی بینی
  • بدن درد
  • احساس ناراحتی در  قفسه سینه
  • مشکل در تنفس عمیق
  • تب درجه پایین زیر 38.9 درجه سانتیگراد

سرماخوردگی چند روز طول می‌کشد؟

این بیماری معمولا بین 7 تا 10 روز طول می‌کشد، و یا تا 2 هفته نیز ادامه داشته باشد. افرادی که سیگار می‌کشند یا آسم دارند برای مدت بیشتری دارای علائم این بیماری هستند. پس بهتر است به فکر سلامتی خود باشید و کمتر سیگار مصرف کنید تا در صورت بروز این مشکل کمتر اذیت شوید.

درمان سرما خوردگی باعرقیات  گیاهی اصل

برای پیشگیری از سرما خوردگی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

همان طور که می دانید برای سرماخوردگی واکسنی وجود ندارد پس باید دوره آن را کامل طی کنید تا بهبود یابید. پس بهتر است کار های پیشگیری از این بیماری را حتما حتما انجام دهید و رعایت کنید.

  • شستن دست‌ها فراموش نشود! و به مدت حداقل 20 ثانیه به شستن دست خود بپردازید.
  • هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید
  • وسایل خود را با دیگران به اشتراک نگذارید، مخصوصا ظروف غذا و لیوان را به هیچ وجه با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • از افراد مبتلا به سرماخوردگی دوری کنید و در صورت مشاهده این گونه افراد و نزذیکی به آن ها از تماس دست به چشم، بینی خود داری کنید.
  • خوب غذا خوردن و ورزش کردن و خواب کافی نیز باعث افزایش ایمنی شما می شود

بهترین عرق گیاهی برای سرماخوردگی

در فصل پاییز و زمستان سرما خوردگی همیشه در کمین ماست و باید تا ان جا که می توانیم از سرماخوردن جلو گیری کنیم اما گاهی اوقات نمی توان جلوی این اتفاق را گرفت و سریعا بهتر است برای درمان آن از درمان های گیاهی استفاده کنید.

عرق نعنا

اکثر  ایرانی ها عرق نعنا را با خاصیت ضد نفخ، ضد دل درد و می شناسند. اما یکی از مهم ترین خواص که عرق نعنا دارد، درمان زود هنگام سرماخوردگی است. یکی از ترکیبات این گیاه منتول است  که می تواند مخاط ترشحی و خلط موجود رو که در مجرای بینی و حلق انسان شکل می‌گیرد را کنترل کند. در نتیجه حالت خلط گرفتگی و گرفتگی گلو را بر گلو و بینی را از برطرف می کند. بنابراین یکی از کارهای مهم عرق نعنا در درمان سرماخوردگی باز کردن سریع راه تنفسی و همچنین کم کردن آبریزش است

از خواص های دیگر عرق نعنا میشه به بهبود مشکلات معده و دستگاه گوارش اشاره کرد. به افرادی که در هنگام سرماخوردگی از مشکل دستگاه گوارش رنج می‌برند توصیه میشه که حتماً از عرق گیاهی نعناع برای بهبود مشکلات گوارش و هضم غذا استفاده کنند. یکی دیگر  از کارهای عرق نعنا کم کردن خستگی و التهاب و همچنین ایجاد احساس آرامش برای خواب بدون استراحت و نگرانی است.

عرق بیدمشک

عرق بیدمشک یکی از عرقیات بسیار رایج در خانه های ایرانیان که از آن هم شربت تهیه می‌کنند و دسر نیز تهیه می کنند.

این گیاه علاوه بر عطر بی نظیر  خود، خواص فوق العاده ای دارد که یکی از آن‌ها محرکی برای افزایش اشتها است. از جمله خاصیت این محصول می توان  به ترکیباتی اشاره کرد که باعث شده تا  این گیاه خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی داشته باشد.

در نتیجه برای بهبود سلامت بدن و درمان خانگی سرماخوردگی بسیار مناسب است. یکی دیگر از خواص عرق بیدمشک به تاثیر آن در تقویت قلب و سلامت اعصاب می باشد. همچنین عرق بیدمشک برای از بین بردن احساس خستگی در دو ظرف نیز بسیار موثر است. خاصیت عرق بیدمشک در برقراری آرامش به ما در خواب راحت کمک میکند که در نتیجه این استراحت بهبودی سرماخوردگی بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد.

پس از این عرق گیاهی به اندازه مصرف کنید. چون هیچ محدودیت برای مصرف نداشته و شما میتونید با استفاده از این عرق در روند بهبود سرماخوردگی خودتون پیشرفت بسیار چشمگیری داشته باشید. چنانچه مزاج سردی دارید، سعی کنید مصرف عرق بیدمشک را محدود کنید و آن را همراه با عرقیات گرم است جایگزین  نمایید.  چون عرق بیدمشک خودش طبع سرد دارد.

عرق آویشن

یکی از مهم ترین و بهترین عرق هایی که برای سرماخوردگی مفید هستند. ما نام عرق آویشن  را در شربت های سرماخوردگی و گلودرد به وفور مشاهده کرده ایم. این عرق مثل ادویه ها طبع گرم داشته که به کاهش نفخ و دل درد کمک می ‌کند.

آویشن خاصیت بسیاری در درمان گلو درد دارد. همچنین به کنترل خلط در ریه ها کمک می کند. در نتیجه تنفس آسان تری در هنگام سرماخوردگی شکل میگیرد. از عرق آویشن یک داروی گیاهی خوب برای سرماخوردگی و کنترل گلودرد آبریزش بینی است.  یکی دیگر از خاصیت های عرق آویشن میزان بالای ویتامین a و سیر که در داخل میوه های گوناگون است.

عرق بهار نارنج

نارنج مانند خانواده مرکبات سرشار از ویتامین C و در درمان سرماخوردگی و سینوزیت موثر است . همچنین پوست نارنج برای گرفتگی بینی مفید می باشد .عرق بهار نارنج معروف یکی از استفاده های بسیار پرکاربرد ای که داره برای آرامش روان و استراحت در دوران بیماری این عرق بسیار خوش عطر است.  به همین دلیل می توان از آن در تهیه شربت یا دسر استفاده کرد. طبع عرق بهار نارنج گرم و افراد با مزاج گرم باید استفاده از این عرق گیاهی را محدود می ‌کنند و آن را با عرقیات سرد همچون عرق کاسنی مخلوط کنند.

 

نقل و حلوای قاسمی با تولید انواع عرقیات گیاهی خانگی اصل یکی از بهترین گزینه ها برای خرید با کیفیت ترین می باشد. برای خرید عرقیات گیاهی عالی می توانید به سایت نقل و حلوای قاسمی سر بزنید.

به صفحه اینستاگرام نقل و حلوای قاسمی بپوندید