خواص نقل و حلوا

3 مورد از خواص بی نظیر حلوا

3 مورد از خواص بی نظیر حلوا را قصد داریم به مشتریان عزیزمان در این مقاله یاد آور شویم.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.حلوا غذاي ايراني بسيار مقوي با طبع گرم است که از قدیم الایام به دلیل مزه فوق العاده اش مورد توجه بوده.

برای ” خرید نقل ” کلیک کنید!

انواع حلوا

3 مورد از خواص بی نظیر حلوا

خواص حلوای شیره انگور

همان طور که میدانید شیره ی انگور مولد خون صالح یعنی خون سالم و طبیعی است. اگر دچار کم خونی هستید و از ضعف عمومی بدن رنج می برید می توانید شیره انگور را در برنامه غذایی خود بگنجانید. برای اینکه شیره ی انگور را به راحتی در مصرف روزانه داشته باشید می توانید حلوای شیره ی انگور را تهیه کنید این شیرینی لذیذ علاوه بر خواصش طعم بی نظیری دارد.

از دیگر فواید این خوراکی شیرین افزایش دهنده وزن بدن و افزایش حجم عضلات است. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات نیز می شود.

شیره انگور خود به تنهایی خاصیت زیادی مثل ضد سرطان بودن ، مبارزه با سوء هاضمه و بهبود بیماری رماتسیم دارد این حلوا سرشار از ویتامین های ( آ – ب – ای ) و املاحی مثل آهن و فسفر بوده و برای تقویت ذهن و حافظه مفید می باشد.

خواص حلوای هویج

دانش تغذیه برخام مصرف کردن سبزیجات تأکید فراوان دارد. ولی بنا‌بر پژوهش‌های جدید صورت گرفته، آشکار شده است که پختن هویج بر ارزش غذایی آن می‌افزاید.

بالا بردن مقاومت بدن

خوردن این حلوا مقاومت بدن را در مقابل بیماری های عفونی بالا برده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود همچنین کسانی که فشار خون دارند خوردن به اندازه این دسر لذیذ را فراموش نکنند حلوای هویج به دلیل طبع گرمش بدن را از سرما محافظت می کند.

تصفیه کبد

هویج موجود در ترکیب این حلوا تصفیه و تمیز کردن کبد را با خارج کردن صفرا و چربی ها انجام می دهد و کلیه ها را تقویت می کند.

خواص این حلوا برای مادران

خوردن این حلوا در روز برای مادران شیرده یک گزینه ی بسیار عالیست زیرا سبب افزایش شیر شده و کمبود مواد معدنی را در این دوران جبران می کند.

حلوای پسته

حلوای پسته به‌تنهایی یک میان‌وعده‌ی مفرح و پرخاصیت است،این حلوای همه پسند جزو دسر های سنتی بسیار پر طرفدار است. این دسر خوش مزه که در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده بسیار مناسب مجالس شادی و دوره همی هاست؛ خوش رنگ و عطر بودن این محصول حالت شیک تری به پذیرایی شما میدهد.

خواص حلوای پسته

  •  آنتی اکسیدان قوی است.
  • این مغز خوراکی از سطوح آنتی اکسیدان های زیاد مانند ویتامین C، ویتامین E،برخوردار است.
  • از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد هم در سطح سلولی و هم بیرونی محافظت می کنند. این شرایط به پیشگیری از پیری زودرس کمک می کند.
  • پسته دارای خواص ضد دیابت است.
  • پسته حاوی بتاکاروتن ها، پروسیانیدین ها و فیبر است و بر همین اساس یکی از بهترین مغزهای خوراکی برای پیشگیری از دیابت نوع 2 شناخته می شود.
  • مصرف منظم پسته سطوح قند خون را کاهش می دهد و مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.
  • آنتی اکسیدان های موجود در پسته مانند ویتامین E و رزوراترول، به پیشگیری از انواع مختلف سرطان، مانند سرطان ریه، کمک می کنند.

امیدواریم مطالب این مقاله برای عزیزان سودمند واقع شود.

اینستاگرام مجموعه نقل و حلوای قاسمی