عرقیات

جالب ترین خواص عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج از شکوفه های درخت نارنج به دست می آید که دارای خواص درمانی بسیار زیادی است که در این مقاله شما را با آن ها اشنا خواهیم کرد.

بهار نارنج شکوفه خوش عطر و بو

با آغاز فصل بهار شکوفه های درخت بهارنارنج هوای شمال کشور را از عطر خود پر می کنند. گیاه نارنج بومی مناطق استوایی آسیا از جمله هند و چین است و در مناطق گرم و نیمه گرم به خوبی رشد می کند. در ایران در استان های گیلان و مازندران و فارس رویش بیشتری دارد. قسمت های مورد استفاده این گیاه، گل، برگ، میوه و آب نارنج است که همگی دارای خواص دارویی هستند.این شکوفه ها عطر گرم و لطیفی دارد و علاوه بر عرقیات گیاهی در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. این شکوفه ها نشاط آور هستند. طبع بهارنارنج گرم و خشک است.عرق آن در صورتی که دارای غلظت مناسب بوده و از آلودگی‌های میکروبی و قارچی مبرا باشد برای رفع بدخوابی، تسکین شوک‌ها و از بین‌بردن نفخ سودمند است. آب مقطر بهار نارنج نیز در بی‌خوابی‌های عصبی و به عنوان آرام‌کننده و ضد تشنج کاربرد دارد. عرق بهار نارنج به مدت یک سال از تاریخ تهیه اثر درمانی خود را حفظ می‌کند. از خواص این عرق میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص عرق بهار نارنج

  •  آرامش بخش بودن و ضد هیجانات دستگاه عصبی
  • تونر طبیعی برای پوست
  • تسکین زخم
  • تسکین قرمزی
  • تقویت خواب
  • تسکین آفتاب سوختگی
  • مراقبت از مو
  • درمان ضعف و نارسایی کبد
  • دفع سموم بدن
  • درمان خشکی و التهابات پوستی کودکان
  • درمان فشار خون بالا
  • درمان سردرد‌های عصبی و میگرن
  • رفع خستگی
  • افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها ودر نتیجه سبب لاغری می شود
  • مفید برای دفع سنگ کلیه
  • باز شدن و بهبود منافذ پوستی
  • رفع جوش‌های پوستی
  • تسکین درد های معده

برای خرید آنلاین عرق بهار نارنج کلیک کنید.

درمان درد معده و شکم با عرق بهار نارنج

امروزه به علت تغذیه های نامناسب و عوامل درگیر مثل استرس و اضطراب درد معد به یکی از معضلات مردم تبدیل شده است. روش های درمان بسیاری برای درمان درد معده وجود دارد ولی اگر به دنبال درمان طبیعی این درد می باشید به شما عرق بهار نارنج را پیشنهاد می کنیم.علاوه بر این عرق بهار نارنج برای افرادی که گاز معده زیادی دارند و نفخ می‌کنند یک روش درمان بسیار مناسب است. همچنین برای رفع مشکلات گوارشی نیز استفاده می‌شود.

 آرامش اعصاب و روان را با عرق بهار نارنج تجربه کنید!

از مهم ترین خواص عرق بهار نارنج که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم تاثیر آن بر روی سیستم عصبی بدن است. عرق بهار نارنج با عطر و راحیه فوق‌العاده‌ای که  دارد، می‌تواند آرامشی عالی را برای اعصاب به همراه داشته باشد. در شرایط استرس‌زا که اغلب با بالا رفتن ضربان قلب، کاهش یا افزایش فشار خون، ایجاد اختلال خواب و به هم خوردن تمرکز همراه است، نوشیدن یک دمنوش با چند برگ از این شکوفه معطر می‌تواند بسیار موثر باشد.دارای خاصیت آرام‌بخشی و خواب‌آوری است و برای درمان ناراحتی‌های روحی و افسردگی مفید و موثر هستند. فواید بسیاری برای تقویت و تپش قلب دارند.

بهار نارنج نرم کننده طبیعی پوست

اگر پوست شما حساس است یا جوش های زیادی دارید  یا در مناطقی هستید که در معرض مستقیم آفتاب قرار دارید، بهترین درمان گیاهی و طبیعی مصرف عرق بهار نارنج است زیرا باعث باز شدن و بهبود منافذ پوستی شما شده و به رفع جوش‌های پوستی شما نیز کمک می‌کند. حتی در بعضی موارد پیشنهاد می‌شود تا با عرق بهار نارنج بخور بگیرید. زیرا که برای شفافیت و شادابی پوست شما موثر خواهد بود. همچنین برای نرم‌ کردن پوست‌های خشک و جلوگیری از شکنندگی مویرگ‌ها استفاده می‌شود. برای این کار می‌توان یک یا دو قطره آن را با کِرِم‌ها مخلوط نموده و برای نرمی پوست استفاده کرد.جالب است بدانید این گیاه آنقدر ملایم است که حتی در ساخت محصولات مراقبت از پوست کودک در فرانسه نیز استفاده می شود! حتی می توانید این عرق را در وان به آبی که با آن استحمام می کنید اضافه کنید تا پوستی صاف و شفاف را به شما هدید دهد!

بهبود خواب با بهار نارنج

قبلا متوجه شدید که عطر و بوی عرق بهار نارنج اثر آرام بخش دارد. این ویژگی بهار نارنج برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند، عالی است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی از آن را بر روی ملحفه ی تخت تان بریزید. فقط دقت کنید که چند قطره از آن را در گوشه ای از ملحفه بریزید چرا که عرق بهار نارنج می تواند پارچه را لک کند.

عرق بهار نارنج

خواص عرق بهار نارنج برای بارداری

در زمان بارداری زنان اکثرا ممکن است دچار افسردگی و ناآرامی ها و یا استرس شوند . عرق بهار نارنج با خاصیت آرام بخش بودن و کاهش استرس میتواند گزینه مناسبی برای این دوران باشد.  اما توصیه می‌شود قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید تا برای شما و جنین خطرناک نباشد.

در این مقاله به یک عرق پرخاصیت گیاهی پرداختیم . نکته حائز اهمیت این است که باید در مصرف آن تعادل را رعایت کنید استفاده زیاد از عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشار خون و افزایش ضربان قلب می شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند.این عرق نیز مانند هر خوراکی دیگری که بیش از حد مصرف شود به طبع ممکن است مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند پس در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

از نقل های خوشمزه و با کیفیت نقل و حلوای قاسمی نمیشه گذشت!! برای مشاهده محصولات و خرید نقل کلیک کنید.