دانستنی

آثار باستانی ارومیه

ما برای شما در این مقاله آثار باستانی ارومیه را توضیح خواهیم داد

آثار تاریخی ارومیه

شهرستان ارومیه  مرکز  استان آذربایجان غربی  یک شهر خوش آب و هوا در کشور ایران است. بیشتر مردم این شهر را با دریاچه ارومیه می شناسند که در خشکسالی ها رو به خشک شدن است. اما شهر ارومیه علاوه بر این دریاچه، مکان های تاریخی تفریحی و توریستی زیادی دارد. در این جا ما قصد داریم که شما را با آثار تاریخی شهرستان ارومیه آشنا کنیم تا هنگام سفر به ارومیه بدانید که از چه مناطق تاریخی زیابیی در ارومیه دیدن کنید. پس همراه ما باشید.

بازار تاریخی ارومیه

یکی از جاهای دیدنی ارومیه بازار تاریخی ارومیه است که یکی از آثار کم‌نظیر دوران صفویه است که همچنان پویایی خود را حفظ کرده است. این بازار تا قبل از نفوذ زندگی ماشینی، مرکز اصلی داد و ستد بوده و مرکز تجاری- اجتماعی شهر محسوب می‌شد و از این نظر دارای اهمیت ویژه‌ای بود. بازار ارومیه در بخش جنوب شرقی شهر ارومیه واقع گردیده است که در حال حاضر بخش عمده و سالم آن در بین خیابان‌های امام، عسگرآبادی، اقبال و منتظری محصور می‌باشد .در بازار ارومیه هر راسته از سبک و شکل خاص دوره خود پیروی کرده است. از خصوصیات بارز این مجموعه، سادگی معماری آن است؛ علیرغم تنوع شکل طاق‌ها، چشمه و گنبدها، مجموعه بازار از سادگی ویژه‌ای برخوردار است.

سه گنبد ارومیه

بنای سه گنبد ارومیه ، نام برجی در جنوب‌شرقی شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی در ایران است. بنای سه گنبد ارومیه آرامگاه بوده و در سال ۵۸۰ قمری و یکی از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی ارومیهمی باشد . مقبره یا برج آجری سه گنبد متعلق به قرن ششم هجری بوده و در مدخل بناسه کتیبه به خط کوفی باقی مانده است. این بنا به دستور شیث‌قاط المظفری یکی از امیران محلی سلجوقی و توسط شخصی به نام ابومنصور ساخته شده است.

سه گنبد  ارومیه

برای اطلاعات بیشتر نقل قاسمی کلیک کنید یا از طریق انستاگرام میتوانید مارا دنبال کنید